A hazai kereskedelmi bankok, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) azonnali együttes fellépésének köszönhetően megnyugtatóan zárult az Apple alkalmazásboltjának (Apple Store) szeptember 30-a éjszakai technikai hibája miatt keletkezett, több százezer hazai banki tranzakciót érintő probléma.
Az Apple-tól kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait. Ennek köszönhetően minden magyarországi ügyfél esetében ténylegesen csak egyszer vonták le az azok által kezdeményezett tranzakciók költségeit. Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni. Ha esetleg mégis eltérést tapasztalnának, azt célszerű jelezni bankjukban.
Mint ismert, szeptember 30-án az az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció kapcsán duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés. Az Apple hibája Magyarország mellett még 20 állam ügyfeleit érintette.
A magyar bankok – az MNB-vel szoros együttműködésben – a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve tudtak most gyorsan fellépni és intézkedni arról, hogy a tényleges terhelés csak egyszer történjen meg mindenki számláján. (Magyar Nemzeti Bank)