2024. szeptember 30-án éjszaka az Apple alkalmazásboltja (Apple Store) technikai hibából eredően megismételte olyan tételek foglalását, amelyeket korábban már befoglaltak, de pénzügyileg még nem lettek rendezve. Azaz az Apple fennálló előfizetések aktuális havi tételeinek beszedését egyes esetekben duplán kezdeményezte. A technológiai hiba információk szerint nemzetközi probléma, mintegy 20 ország kártyabirtokosait érinti.
Az érintett magyar kártyabirtokosok ennek kapcsán találkozhatnak fennálló előfizetéseikhez kapcsolódóan átmenetileg duplán befoglalt tételekkel, melyek pénzügyi rendezése azonban egyszer sem történt meg.
A magyar bankok a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve - az MNB-vel szoros együttműködésben - nyomon követik a tételeket, és ellenőrzik, hogy tényleges terhelés - az Apple tájékoztatásával összhangban - csak egyszer történjen meg a számlán.
Néhány nap múlva ügyfélként is javasolt visszaellenőrizni a számlatörténetben a fennálló szerződés szerinti összeg pontos teljesítését. Ha bármely eltérést tapasztalnak, jelezzék majd ezt a bank ügyfélszolgálatán. (Magyar Bankszövetség)