Az elnök - aki egyúttal Tokaj polgármestere is - , végtelenül barátságtalannak, egyben károsnak és aggasztónak tartja, hogy a Közlekedéstudományi Intézet Észak-Magyarországi Közlekedésszervezési Irodája által kezdeményezett augusztusi egyeztetésen elfogadottakkal ellentétesek szerepelnek a jövő évi vasúti menetrendben.
Mint a nyílt levélben írja, a 2008-as vasúti menetrendben a szaktárca ragaszkodik ahhoz, hogy "kínálatcsökkentés legyen az eddigi ütemes menetrendi vonalakon, így a Budapest-Miskolc-Nyíregyháza és a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony fővonalon is két-két pár IC-vonattal és két-két pár interregionális személyvonattal lenne kevesebb."
Májer János szerint a kialakított optimális csatlakozási rendszerek helyett sokszor újra 40-70 percet kell majd várakozniuk az utasoknak a csatlakozó járatra. "Azt kell megállapítanom, hogy a menetrendhez jobban értő szakemberek alul maradtak a GKM utasításaival szemben, mert nem tudták megvédeni a Nyugat-Európában, de például hazánkkal hasonló adottságokkal bíró Csehországban is évek óta sikeresen működő ütemes menetrendet" - jegyezte meg a kistérségi társulás elnöke a gazdasági és közlekedési miniszterhez írt nyílt levélben. (Négy pályázat érkezett az október 19-iki határidőig a MÁV Cargo Zrt. privatizációs eljárásának második fordulójára )