Már nem bírjuk, ami az élelmiszeráraknál történik

Az élelmiszerárak növekedése sok termékcsoportban érte el azt az ingerküszöböt, amely után a fogyasztók megváltoztatják a vásárlási szokásaikat. Érdekes adat, hogy a változtatás mellett a fogyasztók számára a márkahűség is fontos azoknak a termékeknek az esetében, amelyekben megbíznak.
 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A NielsenIQ felmérése szerint az élelmiszerek ára átlagosan 40 százalékkal emelkedhet, mielőtt a fogyasztók más termékekre váltanának vagy kevesebbet vásárolnának. Láthatóan ezt a szintet a magyar élelmiszerboltokban már több termékcsoport esetében is meghaladta az áremelkedés, így sokaknak várhatóan meg kell húzniuk a nadrágszíjukat, rákényszerülve, hogy megváltoztassák eddigi fogyasztási szokásaikat.



„Egy biztos, a hazai vásárlóerő véges, mindemellett az Európai Unióban Magyarországon emelkedtek a legnagyobb mértékben az élelmiszerárak, ráadásul a létfontosságú, alapvető élelmiszerek - mint a tej és a kenyér - ára is drasztikusan nőtt. A fogyasztás költségei világszerte megnőttek, és az inflációs nyomáshoz igazodó vásárlók ehhez igazítják szokásaikat: egyre többen választják az otthon főzést, mind tudatosabban kerülik a pazarlást, keresik az akciókat, és összességében – a válságra válaszul – kevesebbet vásárolnak, és felelősségteljesebbek az élelmiszer-fogyasztás terén” - fejtette ki a vásárlói szokások változásait Monori István, a Hulala növényi habalapokat forgalmazó König-Units Kft. brand-managere.

Egyre nehezebb megtölteni a bevásárlókosarat (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)
Egyre nehezebb megtölteni a bevásárlókosarat (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)

A NielsenIQ havonta végez fogyasztói kutatásokat, ami alapján négy kulcsstratégiát azonosított a fogyasztók áremelkedésre vonatkozó reakciója alapján. A kutatás szerint a kevesebb vásárlás mellett ismételten az olcsóbb termékek kerülnek előtérbe, a fogyasztók pedig egyre inkább nyomon követik a vásárlói akciókat és figyelik, mely termékek hol kaphatók a legkedvezőbb áron.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo