A hét kocsiból álló Pendolino szerelvény kilencven perc alatt tette meg a dél-csehországi Ceské Budejovice és Prága és közötti távolságot. „A gyorsvonat sebessége az út két, együttesen mintegy 20 kilométeres korszerűsített szakaszán érte el a Pendolino vonatok engedélyezett maximális óránkénti 200 kilométeres sebességét” – mondta Martin Kupka közlekedésügyi miniszter újságíróknak a prágai központi pályaudvaron.
Fotó: Pixabay
„Új korszakba léptünk, amikor a cseh vasúton közlekedő vonatok elérik az óránkénti 200 kilométeres sebességet. Negyedszázad után történt meg az újabb nagy előrelépés, az óránkénti 160 kilométeres sebességet 2000-ben vezettük be” – fejtette ki a miniszter.
Leszögezte: európai uniós pénzekből jelenleg több szakaszon is folynak a korszerűsítési munkák, amelyek befejezése után érhetik el a vonatok az új maximális sebességet, legközelebb a Brno-Prerov közti vonalon adnak át egy olyan szakaszt, amely lehetővé teszi ezt.
„Célunk, hogy ilyen nagysebességű vonatokkal kapcsoljuk össze mihamarabb a cseh és morva nagyvárosokat” – mondta Michak Krapinec, a Ceská dráhy (Cseh Vasút) vezérigazgatója újságíróknak. A vasút már rendelkezik néhány ComfortJet szerelvénnyel, amelyeket Vectron mozdony vontat és maximális engedélyezett sebességük óránként 230 kilométer – jegyezte meg.
A korszerű Pendolino szerelvényeket a Cseh Vasút 2004/2005-ben vezette be, s jelenleg hét ilyen szerelvénnyel rendelkezik, amelyek a Prága-Ostrava, illetve Prága Brünn-vonalon járnak. (MTI)