Az állandó menetrenddel rendelkező kisvasútnak volt olyan napja, amikor egyetlen utas sem szállt fel a napi háromszor közlekedő szerelvényre. Csak járt fel-alá hiába. Ugyanakkor a gazdadagi adatok is azt mutatják, hogy a tervezéskor valamit nagyon elszámoltak. Nemhogy a nyereség, de még a nullszaldós működtetés is lehetetlennek tűnik, így évről-évre fizetjük mi állampolgárok a hiábavalóság számláját. Különösen fájó ez olyan helyzetben, amikor augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva, innentől vonatpótló buszokkal szállítják az utasokat. A történtek miatt Lázár János építési és közlekedési miniszter lelkiismeret-furdalásra panaszkodott.
Tavaly körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény. Lázár elmondta, ez a helyzet az elmúlt negyven év forráselvonásainak a következménye. A MÁV-nál hiánygazdaság van, a vasútra és a vasúti pályára pedig igaz az, hogy mindez már balesetveszélyes helyzeteket teremt. Ezzel szemben Nyugaton növekszik a vasúti személyszállítás jelentősége, köszönhetően a színvonalas szolgáltatásnak.
Magyar Péter most úgy döntött, pénteken ellátogat Fejér megyébe, Felcsútra és részt vesz a "szocialista szellem vasútján" egy utazáson. Mindenkit várnak szeretettel, mert kibéreltek az egész szerelvényt, amitől úgy véli, valószínűleg az éves kihasználtság a duplájára emelkedik majd. (video 32. perc)