Szezonalitás és használati minták
A részletes elemzésből kirajzolódó szezonális trendek szerint a május-júniusi, illetve a november-decemberi időszak 25 százalékkal magasabb forgalmat mutat az éves átlaghoz képest, amit elsősorban a céges rendezvények generálnak. A nyári hónapokban ugyanakkor 20 százalékos visszaesés tapasztalható.
Figyelemre méltó fejlemény, hogy a reptéri transzferek aránya másfélszeresére nőtt az előző évhez képest, ami a nemzetközi üzleti aktivitás élénkülését jelzi.
„A költséghatékonyság és a klímatudatos működés mellett egyre fontosabb szemponttá válik, a teljes körű kontroll az üzleti utazások felett” – hangsúlyozta Kordás Sándor. „Az előfoglalási funkciót használó vállalatok kosárértéke az azonnali rendelések értékének közel dupláját teszi ki, ami azt mutatja, a cégek tervezhető, hosszabb utak esetében, különösen reptéri fuvaroknál igénylik ezt a prémium megoldást.”
Technológiai fejlesztések és jövőbeli trendek
Az üzleti mobilitás kezelésében egyre meghatározóbb szerepet kap az automatizáció és a költségkontroll. A Bolt Business platformján a vállalatok 58 százaléka használ vállalati kártyát, míg 42 százalék választja a központi számlázást. A költségkódok és automatizált könyvelési folyamatok bevezetése különösen a nagyvállalati szegmensben mutat növekvő népszerűséget.
A piaci elemzések alapján a fenntartható mobilitási megoldások térnyerése meghatározó trenddé vált, amit jól mutat a flotta átalakulása: 10 százaléka már elektromos meghajtású. Emellett erősödnek a költségoptimalizálási törekvések, különös tekintettel a parkolási és flottaüzemeltetési költségek kiváltására. A harmadik jelentős trend a rugalmas foglalási rendszerek iránti növekvő igény, amit az is jelez, hogy az előfoglalások száma tízezres nagyságrendű és folyamatosan növekszik.