A Bolt Business átfogó elemzést készített a magyar vállalati mobilitási trendekről, részletesen vizsgálva az iparági megoszlást, az időszakos tendenciákat, az utazástípusokat és a nemzetközi dimenziókat. Az anonimizált üzleti utazásokon alapuló elemzés külön figyelmet fordított az új szolgáltatások adaptációjára és a speciális vállalati igényekre. Az eredmények alapján határozott elmozdulás figyelhető meg jellemzően az üzletviteli tanácsadás, IT, pénzügyi szektor, valamint a reklám- és filmipar területéről kikerülő cégek, akik a B2B személyszállítási szolgáltatások forgalmának meghatározó részét generálják. A heti csúcsidőszak továbbra is szerda-csütörtökre koncentrálódik, ami a hibrid munkavégzés tartós beépülését jelzi a vállalati kultúrába.
„A vállalati mobilitás piaca példátlan expanzión megy keresztül – miközben 2023 végén még költségcsökkentési hullám volt jellemző, 2024 második felétől valóságos robbanást tapasztalunk az üzleti utaztatás területén” – nyilatkozta Kordás Sándor, a Bolt Business magyarországi vezetője. „A vállalati szektor két számjegyű növekedést mutat, de ami még beszédesebb: a prémium kategória és az előfoglalási szolgáltatások esetében 25-30 százalékos emelkedést regisztrálunk. Ez a trend egyértelműen jelzi, hogy a gazdasági bizonytalanság után a vállalatok újra a magas minőségű, hatékonyságnövelő mobilitási megoldásokba fektetnek, hogy versenyelőnyt szerezzenek a táguló piacon” – hangsúlyozta.