Lendületesen terjednek a modern fizetési eszközök

A - több mint 150 országra kiterjedő nemzetközi elfogadottságnak örvendő - VISA International negyedik negyedévi kimutatásai szerint a tranzakciók száma 41, az elfogadó kereskedők forgalma pedig 57 százalékkal emelkedett 2001-hez képest annak köszönhetően, hogy a magyarok egyre gyakrabban használják hitelkártyájukat a mindennapok során fizetésre – közölte a cég 2003. áprilisi sajtónyilatkozatában.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Visa-kártyák volumenében és forgalmában 2001 és 2002 decembere között megfigyelhető növekedés tanúsága szerint lendületesen terjed a magyarok körében a modern fizetési eszközök használata, állapította meg legfrissebb statisztikái alapján a Visa International. A Visa-kártyák forgalma 45 százalékkal bővült, a kártyaszám pedig 16 százalékos emelkedéssel túllépte a 2 milliót – ami kártyahasználat és kártyaellátottság szempontjából egyaránt erősítette a Visa pozícióját a kelet-közép-európai régió vezető négyesfogatában.

A Visa-kártyákkal bonyolított összforgalom 2,95 milliárdról 4,28 milliárd dollárra emelkedett 2002-ben, nemzetközileg összesítve ez a szám évente több mint 2 billió dollár. A végrehajtott tranzakciók száma – 21 százalékos növekedéssel – elérte az 52 milliót. A magyarok mind gyakrabban használják plasztikjaikat fizetésre, az elmúlt évben 16,8 millió eladáshelyi (POS) tranzakciót hajtottak végre 590 millió dollár összértékben – ami 41, illetve 57 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Visa eddigi legnagyobb magyarországi reklámprogramjának számító “Visa kártyával minden Önre vár” című kampány szintén élénkítette a magyar kártyabirtokosok hazai elfogadó kereskedőknél generált forgalmát. A nyomtatott sajtóban, televízióban és rádióban lezajlott kampányt követő három hónapban a kereskedők az előző évinél 70 százalékkal magasabb, 145 millió dolláros forgalmat bonyolítottak. Emellett az eladáshelyi tranzakciók száma is 45 százalékkal, 3,6 millióra emelkedett .

A Visa hitelkártyák hazai piacán a forgalom 51 százalékkal bővült, a kártyák száma pedig 22 százalékkal, 111 000 fölé emelkedett. A hitelkártyák eladáshelyi használatának aránya elérte a 37 százalékot. Ez a trend arra enged következtetni, hogy Magyarország közeledik a fejlett országokhoz, amelyek lakói gyakrabban használják a hitelkártyákat a fizetés időbeni rugalmasságát növelő pénzügyi menedzselőeszközként.

“A magyar kártyapiac a világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés ellenére stabilan növekszik, mivel a magyarok továbbra is szívesen és nagy bizalommal használják kártyáikat. Ez a pozitív szemlélet különösen az eladáshelyi fizetések terén érzékelhető. Az új, áttörő jelentőségű technológiák, köztük a chiptechnológia megjelenése valódi forradalmat indított el a fizetőkártyák használatában az eladáshelyi és on-line elektronikus fizetés felgyorsítása és biztonságának növelése révén ” – jelentette ki Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA elnökhelyettese.

(n. t.)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo