Lendületesen terjednek a modern fizetési eszközök

A - több mint 150 országra kiterjedő nemzetközi elfogadottságnak örvendő - VISA International negyedik negyedévi kimutatásai szerint a tranzakciók száma 41, az elfogadó kereskedők forgalma pedig 57 százalékkal emelkedett 2001-hez képest annak köszönhetően, hogy a magyarok egyre gyakrabban használják hitelkártyájukat a mindennapok során fizetésre – közölte a cég 2003. áprilisi sajtónyilatkozatában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Visa-kártyák volumenében és forgalmában 2001 és 2002 decembere között megfigyelhető növekedés tanúsága szerint lendületesen terjed a magyarok körében a modern fizetési eszközök használata, állapította meg legfrissebb statisztikái alapján a Visa International. A Visa-kártyák forgalma 45 százalékkal bővült, a kártyaszám pedig 16 százalékos emelkedéssel túllépte a 2 milliót – ami kártyahasználat és kártyaellátottság szempontjából egyaránt erősítette a Visa pozícióját a kelet-közép-európai régió vezető négyesfogatában.

A Visa-kártyákkal bonyolított összforgalom 2,95 milliárdról 4,28 milliárd dollárra emelkedett 2002-ben, nemzetközileg összesítve ez a szám évente több mint 2 billió dollár. A végrehajtott tranzakciók száma – 21 százalékos növekedéssel – elérte az 52 milliót. A magyarok mind gyakrabban használják plasztikjaikat fizetésre, az elmúlt évben 16,8 millió eladáshelyi (POS) tranzakciót hajtottak végre 590 millió dollár összértékben – ami 41, illetve 57 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Visa eddigi legnagyobb magyarországi reklámprogramjának számító “Visa kártyával minden Önre vár” című kampány szintén élénkítette a magyar kártyabirtokosok hazai elfogadó kereskedőknél generált forgalmát. A nyomtatott sajtóban, televízióban és rádióban lezajlott kampányt követő három hónapban a kereskedők az előző évinél 70 százalékkal magasabb, 145 millió dolláros forgalmat bonyolítottak. Emellett az eladáshelyi tranzakciók száma is 45 százalékkal, 3,6 millióra emelkedett .

A Visa hitelkártyák hazai piacán a forgalom 51 százalékkal bővült, a kártyák száma pedig 22 százalékkal, 111 000 fölé emelkedett. A hitelkártyák eladáshelyi használatának aránya elérte a 37 százalékot. Ez a trend arra enged következtetni, hogy Magyarország közeledik a fejlett országokhoz, amelyek lakói gyakrabban használják a hitelkártyákat a fizetés időbeni rugalmasságát növelő pénzügyi menedzselőeszközként.

“A magyar kártyapiac a világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés ellenére stabilan növekszik, mivel a magyarok továbbra is szívesen és nagy bizalommal használják kártyáikat. Ez a pozitív szemlélet különösen az eladáshelyi fizetések terén érzékelhető. Az új, áttörő jelentőségű technológiák, köztük a chiptechnológia megjelenése valódi forradalmat indított el a fizetőkártyák használatában az eladáshelyi és on-line elektronikus fizetés felgyorsítása és biztonságának növelése révén ” – jelentette ki Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA elnökhelyettese.

(n. t.)

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo