Lecsengett a kampány, drágultak a lakásbiztosítások

A lakásbiztosítási kampányt követő hónapban a biztosítók többsége kivezette a kampányhoz kötött egyedi kedvezményeket. Ennek hatására ismét emelkedő pályára kerültek a díjak: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint májusban átlagosan 49 700 forint volt a megkötött lakásbiztosítások átlagdíja, ami 14 százalékkal haladja meg a lakásbiztosítási kampány során közvetített szerződések átlagos díjszintjét, és gyakorlatilag megegyezik az előző év első felében tapasztalt értékkel.

„Az átlagdíjak emelkedése ellenére továbbra is érdemes felülvizsgálni a meglévő lakásbiztosítási szerződéseket, mert az ügyfelek többsége jelenleg is találhat olyan biztosítói módozatot, amely a fennálló szerződésénél kedvezőbb feltételeket: legalább akkora fedezet mellett is kedvezőbb díjakat kínál – hangsúlyozza dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Erre mindenkinek lehetősége van a kampányidőszakon kívül is, mégpedig a biztosítás megkötésének évfordulójakor. Minősített fogyasztóbarát Otthonbiztosításra (MFO-ra) pedig az évforduló előtt is válthat bárki, ha az új szerződését is ugyanannál a biztosítónál köti meg.”

A kampányidőszak után is négy biztosítónál gyűlik a legtöbb új szerződés: az Insura adatai szerint májusban a Generali, a Groupama, az Alfa, valamint a KÖBE részesedése az összes új szerződésből csaknem elérte a 70 százalékot. Az utóbbi egyesület különösen az online kötéseknél népszerű, ebben a körben jelenleg listavezető.

A lakástulajdonosok 14 százaléka lépett a kampányban – ezért tették

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a márciusi lakásbiztosítási kampányban 285 ezer új szerződés született, emellett 176 ezer korábbi szerződés átdolgozására került sor. Mindez a mintegy 3,3 milliónyi hazai lakásbiztosítási állománynak közel 14 százalékát teszi ki. Az Insura.hu az elmúlt hetekben annak is utánajárt, hogy milyen motivációk alapján döntöttek az ügyfelek szerződéseik módosításáról vagy változatlanul hagyásáról.

Véleményvezér

Titkosak a kormány és a plakátcégek szerződései

Titkosak a kormány és a plakátcégek szerződései 

A közpénzek felhasználásának átláthatósága alapvető közérdek lenne.
Bécs újra fityiszt mutatott Lázár Jánosnak

Bécs újra fityiszt mutatott Lázár Jánosnak 

Egyedül a bécsi környezetet éri némi kritika.
Suttyomban emelgeti az árait a Meki

Suttyomban emelgeti az árait a Meki 

Csendben kúsznak felfelé az árak.
Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo