Az első ütemben egy 16 ezer nm alapterületű raktárlogisztikai létesítményt és a hozzá tartozó 3000 nm irodaépületet adták át. A teljes kiépítés után 240 ezer nm-es, 25 milliárd forint összköltséggel megvalósuló központ viszont hamarosan betölti majd Kelet-Közép-Európa egyik legfontosabb gazdasági-közlekedési hídfőjének szerepét.
A BILK Logisztikai Rt. legfejlettebb technológiákkal felszerelt raktártereiben a Waberer’s Csoport mostantól üzemszerűen működteti a berendezéseket és a szolgáltatásokat. Az átadott épületek alkalmasak valamennyi, a komplex árukezelési szolgáltatásokkal szemben jelenleg felmerülő megrendelői igény kielégítésére. Az elkészült épületegyüttesben magas és gyűjtőraktárak, temperált raktárak és irodák kaptak helyet. A hazai ellátási lánc legfontosabb szereplői folyamatosan veszik birtokba a létesítményt. A Waberer’s Csoporttal további nemzetközi vállalatok – köztük a Bosch Siemens Háztartási Készülék Csoport, az IDC Hungária, az SCA Hygenie Products és mások – kötöttek már hosszú távú szerződést.
Az első ütemben átadott modulok között van 12,5 méter belmagasságú, temperált magasraktár is, amelyekben indukciós megvezetésű, speciális targoncák dolgoznak. A 8 méter belmagasságú, soros állványrendszerű raktármodulokban toló oszlopos targoncák végzik a raktározási feladatokat. A tömbtárolós raktárterek kiszolgálása ugyancsak a legkorszerűbb technológiákkal történik. Valamennyi modulban online rádió kommunikáció segíti az árukezelést és a készletnyilvántartást. A FiFo elv alapján történő belföldi disztribúciós szolgáltatást, valamint a komissiózást az alkalmazott IT technológiák vezérlik.
A valamennyi jelentős nemzetközi cél- és tranzitútvonal kereszteződéséhez közel, 100 hektáros területen elhelyezkedő beruházás munkálatai 2002. elején kezdődtek azt követően, hogy a Waberer’s Csoport (Volán Tefu) és a MÁV aláírták a BILK Logisztikai Rt. és a BILK Kombiterminál Rt. alapító okiratát. A BILK Logisztikai Rt. a Waberer’s Csoport többségi tulajdonában van, míg a BILK Kombiterminál részvényeinek nagyobbik része fölött a MÁV rendelkezik. A 2007-ig teljesen elkészülő komplexumban gyűjtő- illetve magasraktárak, hűtött raktárak és ADR-minősítéssel készülő csarnokok, irodaépületek kapnak helyet, mintegy 1000 embernek munkát adva a dél-pesti régióban.
A logisztikai központ tervezésekor a fő tulajdonos, a Wáberer’s Csoport (Volán Tefu – Hungarocamion) a hagyományos raktározást és árukezelést komplex logisztikai szolgáltatásokkal és ahhoz szorosan kapcsolódó egyéb szolgáltatásokkal egészítette ki: a nagy kapacitású gyártási rendszerek „just in time” kiszolgálásával, logisztikai információs központtal, finishing logisztikai funkciókkal, speditőri és szállítmányozási-, valamint vámszolgáltatással. Ezekhez a teljes kiépítés során további, például banki, biztosítási és pénzügyi szolgáltatások csatlakoznak. A tervek között szerepel a raktári kiszolgáló gépek bérbeadása és személyzet biztosítása, a postai és autójavító szolgálat, a konferenciahelyiségek és a kamionparkoló is.
Közép-Európa legnagyobb logisztikai beruházása
Felavatták a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) első ütemét, amellyel Magyarország egyenrangú félként kezdi meg a bekapcsolódást az Európai Unió komplex logisztikai ellátó rendszerébe.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség
Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.