Korszerűsítésre készülnek a vállalatok, a kereskedelemben a legégetőbb a helyzet

Lépnek a vállalatok a magas energiaköltségek ellen: tízből hat cég ezért már nyáron tesz valamit annak érdekében, hogy alacsonyabb számlákat kelljen fizetnie – derül ki a K&H kutatásából. Főként korszerűsítő beruházásokban gondolkodnak, de a világítás észszerű használata is népszerű intézkedés. Az ágazatok közül a kereskedelem a legérzékenyebb az energiaárakra, itt tízből hét vállalat tervez valamilyen lépést a költségek lefaragása érdekében. Az egyéb, nem energiahatékonyságra irányuló fejlesztések viszont még váratnak magukra, ugyanis a termelő gépek beszerzését és az informatikai fejlesztést tervezők aránya is jelenleg mélyponton van.

A beruházást tervezők leginkább termelő gépbe (15 százalék), informatikába (13 százalék) vagy digitalizációba és innovációba (12 százalék) fektetnének, tehát főként hatékonyságnövelő fejlesztésekben gondolkodnak a vállalatok. A nagy fejlesztési hullám nem most fog elkezdődni, az első két beruházási célt tervezők aránya ugyanis mélyponton van. A termelő gépek beszerzése 10 százalékponttal, míg az informatikai beruházások 15 százalékponttal visszaestek az előző negyedévhez képest.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo