Korszerűsítésre készülnek a vállalatok, a kereskedelemben a legégetőbb a helyzet

Lépnek a vállalatok a magas energiaköltségek ellen: tízből hat cég ezért már nyáron tesz valamit annak érdekében, hogy alacsonyabb számlákat kelljen fizetnie – derül ki a K&H kutatásából. Főként korszerűsítő beruházásokban gondolkodnak, de a világítás észszerű használata is népszerű intézkedés. Az ágazatok közül a kereskedelem a legérzékenyebb az energiaárakra, itt tízből hét vállalat tervez valamilyen lépést a költségek lefaragása érdekében. Az egyéb, nem energiahatékonyságra irányuló fejlesztések viszont még váratnak magukra, ugyanis a termelő gépek beszerzését és az informatikai fejlesztést tervezők aránya is jelenleg mélyponton van.

Egy éve módosultak a rezsiszabályok, ami úgy tűnik lépésre készteti a cégek nagy részét. Ezt mutatja a K&H nagyvállalati növekedési index, ami a magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja.

„Idén nyáron tízből hat cég tervez olyan intézkedést, amely segítségével csökkenteni tudja az energiaköltségeit. Minden harmadik vállalat ráadásul olyan korszerűsítő beruházást valósít meg, amellyel nem csak a melegebb hónapokban, hanem az év egészében energiát spórolhat meg” – mondta el Rajna Gábor, a K&H Vállalati divízió vezetője.

Emellett minden hetedik vállalat (13 százalék) a világítás korlátozásával igyekszik alacsonyabban tartani a céges költségeket.

A kereskedelemben a legégetőbb a korszerűsítés

A magasabb energiaszámlákra igen eltérően reagálnak a különböző ágazatok. A kereskedelemben tízből hét vállalat tervez olyan intézkedést bevezetni, amivel faragni tudnak az energiaköltségekből. Ezzel szemben az iparban és szolgáltató szektorban jóval kevesebben, csak a cégek fele készül ilyenre. Ágazattól függetlenül az energetikai rendszerek korszerűsítése az elsődleges cél.

Mélyponton az egyéb fejlesztések

A kutatásból kiderül, hogy az egyéb fejlesztéseket tekintve megszakadt az előző negyedévben tapasztalt optimizmus. Az akkori 57 százalékhoz képest ugyanis jelenleg a vállalatok csupán 40 százaléka tervez fejlesztést a következő egy évben, ami az index történetében az eddigi legalacsonyabb arány.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo