Kockázatok, amelyek rettegésben tartják idén a vállalatokat

Az Allianz Kockázati Barométere szerint 2024-ben a kiberbiztonsági incidensek, például a zsarolóvírus-támadások, az adatbiztonság sérülése és az informatikai zavarok jelentik a legnagyobb üzleti kockázatot a vállalatok számára szerte a világon. A kiberfenyegetettség idén már toronymagasan vezeti a rangsort. A második helyen a kiberkockázatokkal szorosan összefüggő veszély, az üzletmenet-folytonosság megszakadása áll. Mindkét rizikó immár harmadik éve vezeti az Allianz Kockázati Barométer rangsorát. A globális tízes listán az előző évhez képest idén az alábbi veszélyforrások léptek előre a legtöbbet: a természeti katasztrófák (a tavalyi 6. helyről idén már a 3.), tűz és robbanás (a 9. helyről a 6. helyre ugrott), valamint a politikai kockázatok és az erőszakos cselekmények (a 10. helyről a 8. helyre került).

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Allianz Kockázati Barométert idén 13. alkalommal készítette el a biztosítótársaság. Az Allianz felmérése 92 ország és terület rekordszámú, 3069 kockázatkezelési szakértőjének - köztük vezérigazgatók, kockázatkezelők, alkuszok és biztosítási szakértők - véleményét tartalmazza. Az Allianz Kockázati Barométer egy éves rangsor, amely a vállalatokat érintő legfontosabb üzleti kockázatokat listázza.

2024-ben a kiberbiztonsági incidensek hordozzák a legnagyobb üzleti kockázatot szerte a világon (Fotó: Depositphotos)
2024-ben a kiberbiztonsági incidensek hordozzák a legnagyobb üzleti kockázatot szerte a világon (Fotó: Depositphotos)

Az idei Allianz Kockázati Barométerben a legfőbb kockázatok és a legnagyobb előrelépők jól tükrözik mindazokat az üzleti nehézségeket, amelyekkel a vállalatok jelenleg szembesülnek: ezek a digitalizáció térnyerése, az éghajlatváltozás és a bizonytalan geopolitikai környezet.

A szélsőséges időjárás, a zsarolóvírus-támadások és a regionális konfliktusok 2024-ben várhatóan még inkább próbára teszik mind az ellátási láncok, mind az üzleti modellek ellenálló képességét. Ezekkel a tényezőkkel tisztában kell lennünk, és ennek megfelelően érdemes kiigazítani az egyes kockázatok biztosítási fedezeteit” – így összegzi az idei rangsor legfontosabb megállapítását Petros Papanikolaou, az Allianz Csoport vállalati biztosítójának, az Allianz Commercial-nek a vezérigazgatója. 

Bár a nagy-, közepes és a kisebb vállalkozásokat ugyanazok a kockázati aggodalmak foglalkoztatják, reziliencia terén egyre nő köztük a szakadék. A nagyobb szervezetek kockázattudatossága a világjárvány óta javult, folyamatosan törekszenek a kockázatkezelésük javítására, rugalmasságuk növelésére. Ezzel szemben a kisebb vállalkozásoknak gyakran nincs elég idejük és megfelelő erőforrásuk a kockázati forgatókönyvek szélesebb körének azonosítására és a hatékony felkészülésre, amelynek következtében hosszabb időbe telik, amíg egy váratlan eseményt követően vissza tudnak térni a normális üzletmenethez.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo