Az Agrármarketing Centrum Kht. és a Tesco közös kampányt indít a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes termékek minél szélesebb körű megismertetésére - számolt be róla a mai sajtótájékoztatón dr. Szanyi Tibor, a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium politikai államtitkára, Kovács Barnabás, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Paul Kennedy, a Tesco Globál Áruházak Rt. vezérigazgatója.
A FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. 1996-ban alakult azzal a céllal, hogy közösségi marketinget folytató szervezetként segítse a magyar mező- és élelmiszergazdaság termékeinek piacra jutását. A közösségi marketing hivatott támogatni az agrárgazdasági termelőket, a kis- és közepes vállalkozásokat, szakmai szervezeteket termékeik szakszerű piaci menedzselésében, áruik bemutatásában, reklámozásában, a kereskedelmi partnerek megtalálásában, a piaci követelmények megismerésében, az új tendenciák, jelenségek időbeni felismerésében. Az Agrármarketing Centrum Kht. 1998 óta működteti a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy programot, melynek egyik fontos eleme a védjegyes termékek népszerűsítése - elsősorban a hazai lakosság körében -, ezért 1999 óta az FVM AMC Kht. folyamatosan tart termékbemutatókat, eladás ösztönzési akciókat az áruházakban.
Az akciókat követő felmérésekből egyértelműen megállapítható, hogy a vásárlók előnyben részesítik a hazai termékeket, ha tudják, hogy melyek azok. A kérdezettek jelentős része javasolta, hogy a termékek magyar eredetét a gyártók jóval hangsúlyosabban jelezzék. Ez a megállapítás igaz a védjegyre is, hiszen számos megkérdezett kifogásolta a védjegy kis méretét a termékeken.
A magyar élelmiszerek minősége mind tartalmában, mind csomagolásban magas színvonalú, felveszik a versenyt a külföldi termékekkel. Az árakat tekintve is kedvezőbbek a magyar termékek, ezért mindenképpen hasznos, hogy minél több Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes termék legyen a polcokon. A kereskedelem ebben jó partner lehet, hiszen a fogyasztói elvárásoknak megfelelően támogatja a hazai élelmiszergyártást azáltal, hogy forgalmazza a védjegyes termékeket. A védjegy a kereskedő számára garanciát jelent a termék állandó magas minőségére.
A védjegyes termékek rendszeres utóellenőrzése, melyet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség és az Állategészségügyi és Élelmiszerellenőrző Állomások végeznek, szintén azt a célt szolgálja, hogy biztonságos élelmiszerek kerüljenek a vásárlók kosarába. Fentieken túl az AMC akkreditált laboratóriumokkal is szerződést köt a védjegyes termékek utóellenőrzésére. Ezek nyomán 2001-ben például, 11 termék védjegyhasználati jogát 60 napra felfüggesztették a vizsgálatok során tapasztalt hiányosságok miatt, ugyanakkor örvendetes tény, hogy védjegyet még nem kellett visszavonni egy terméktől sem.
A védjegyes termékek száma ma már közel 200. A sikeres pályázók számának növekedése egyértelműen azt jelzi, hogy a gyártók fontosnak és szükségesnek tartják a védjegy megszerzését. Ugyanakkor a fogyasztók számára fokozni kell a védjegy ismertségét célzó reklámok, hirdetések közzétételét, kiállítások, vásárok, eladás ösztönzési akciók megrendezését. Az AMC a jövőben is törekedni fog arra, hogy a hazai előállítású kiváló magyar élelmiszereket megismertesse itthon és külföldön egyaránt.
A Tesco áruházlánc 26 működő hipermarketjén keresztül valamennyi vásárlóhoz eljutnak ezek a termékek az ország bármely területén. A Tesco áruházakkal kötött sikeres együttműködés érdekében számos módszert alkalmaznak a fogyasztók figyelmének felkeltésére.
Az akció időtartamába eső hétvégéken, pénteken, szombaton és vasárnap az ország összes Tesco áruházában hostessek kóstoltatják a KMÉ védjegyes termékeket. A kóstoltatáson kívül szórólapokkal is felhívják a fogyasztók figyelmét a védjegyes termékekre, valamint gondoskodtak a kóstoltató pultok megfelelő dekorációjáról. Kérdőívet állítottak össze, amelyben lehetőséget adtak a gyártóknak arra, hogy ingyenesen regisztrálják magukat a kóstoltatásokhoz és eldönthessék, hogy a 26 áruház közül hányban és mely termékekkel szeretnének megjelenni.
Az akció sikeres kivitelezése érdekében az AMC regionális irodáinak vezetői is figyelemmel kísérik a termékkihelyezéseket és a kóstoltatásokat a körzetükbe eső Tesco áruházakban. Az áruházakon kívül, országosan 6500 bevásárlókocsira kerül ki a KMÉ védjegyes termékek plakátja, belül pedig a másodlagos kihelyezéseken kívül polcvég-poszterek, öntapadós matricák hívják fel a figyelmet az akcióra.
Az akció teljes időtartama alatt az áruház területén hallható DMX Rádión óránként egyszer a KMÉ védjegyes termékek 30 mp-es reklámspotja.
A Tesco akcióval egyidőben kezdődik a KMÉ védjegyes termékek tavaszi reklámkampánya, melyről a Danubius Rádióban lehet bővebben hallani. A rádióban elhangzó spotok is felhívják a hallgatók, vásárlók figyelmét az akcióra.
Forrás: sajtóanyag
Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes termékek akciója
Az FVM Agrármarketing Centrum Kht. valamint a Tesco Globál Áruházak Rt. együttműködésében 2003. március 5-18. között a Tesco valamennyi magyarországi áruházában reflektorfénybe kerülnek a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet viselő termékek.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.

Állítólag Veszprém megye összes védőnőjétől megvonták a költségtérítési támogatást
Nem hisszük el, hogy igaz.

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.