Az Agrármarketing Centrum Kht. és a Tesco közös kampányt indít a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes termékek minél szélesebb körű megismertetésére - számolt be róla a mai sajtótájékoztatón dr. Szanyi Tibor, a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium politikai államtitkára, Kovács Barnabás, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Paul Kennedy, a Tesco Globál Áruházak Rt. vezérigazgatója.
A FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. 1996-ban alakult azzal a céllal, hogy közösségi marketinget folytató szervezetként segítse a magyar mező- és élelmiszergazdaság termékeinek piacra jutását. A közösségi marketing hivatott támogatni az agrárgazdasági termelőket, a kis- és közepes vállalkozásokat, szakmai szervezeteket termékeik szakszerű piaci menedzselésében, áruik bemutatásában, reklámozásában, a kereskedelmi partnerek megtalálásában, a piaci követelmények megismerésében, az új tendenciák, jelenségek időbeni felismerésében. Az Agrármarketing Centrum Kht. 1998 óta működteti a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy programot, melynek egyik fontos eleme a védjegyes termékek népszerűsítése - elsősorban a hazai lakosság körében -, ezért 1999 óta az FVM AMC Kht. folyamatosan tart termékbemutatókat, eladás ösztönzési akciókat az áruházakban.
Az akciókat követő felmérésekből egyértelműen megállapítható, hogy a vásárlók előnyben részesítik a hazai termékeket, ha tudják, hogy melyek azok. A kérdezettek jelentős része javasolta, hogy a termékek magyar eredetét a gyártók jóval hangsúlyosabban jelezzék. Ez a megállapítás igaz a védjegyre is, hiszen számos megkérdezett kifogásolta a védjegy kis méretét a termékeken.
A magyar élelmiszerek minősége mind tartalmában, mind csomagolásban magas színvonalú, felveszik a versenyt a külföldi termékekkel. Az árakat tekintve is kedvezőbbek a magyar termékek, ezért mindenképpen hasznos, hogy minél több Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes termék legyen a polcokon. A kereskedelem ebben jó partner lehet, hiszen a fogyasztói elvárásoknak megfelelően támogatja a hazai élelmiszergyártást azáltal, hogy forgalmazza a védjegyes termékeket. A védjegy a kereskedő számára garanciát jelent a termék állandó magas minőségére.
A védjegyes termékek rendszeres utóellenőrzése, melyet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség és az Állategészségügyi és Élelmiszerellenőrző Állomások végeznek, szintén azt a célt szolgálja, hogy biztonságos élelmiszerek kerüljenek a vásárlók kosarába. Fentieken túl az AMC akkreditált laboratóriumokkal is szerződést köt a védjegyes termékek utóellenőrzésére. Ezek nyomán 2001-ben például, 11 termék védjegyhasználati jogát 60 napra felfüggesztették a vizsgálatok során tapasztalt hiányosságok miatt, ugyanakkor örvendetes tény, hogy védjegyet még nem kellett visszavonni egy terméktől sem.
A védjegyes termékek száma ma már közel 200. A sikeres pályázók számának növekedése egyértelműen azt jelzi, hogy a gyártók fontosnak és szükségesnek tartják a védjegy megszerzését. Ugyanakkor a fogyasztók számára fokozni kell a védjegy ismertségét célzó reklámok, hirdetések közzétételét, kiállítások, vásárok, eladás ösztönzési akciók megrendezését. Az AMC a jövőben is törekedni fog arra, hogy a hazai előállítású kiváló magyar élelmiszereket megismertesse itthon és külföldön egyaránt.
A Tesco áruházlánc 26 működő hipermarketjén keresztül valamennyi vásárlóhoz eljutnak ezek a termékek az ország bármely területén. A Tesco áruházakkal kötött sikeres együttműködés érdekében számos módszert alkalmaznak a fogyasztók figyelmének felkeltésére.
Az akció időtartamába eső hétvégéken, pénteken, szombaton és vasárnap az ország összes Tesco áruházában hostessek kóstoltatják a KMÉ védjegyes termékeket. A kóstoltatáson kívül szórólapokkal is felhívják a fogyasztók figyelmét a védjegyes termékekre, valamint gondoskodtak a kóstoltató pultok megfelelő dekorációjáról. Kérdőívet állítottak össze, amelyben lehetőséget adtak a gyártóknak arra, hogy ingyenesen regisztrálják magukat a kóstoltatásokhoz és eldönthessék, hogy a 26 áruház közül hányban és mely termékekkel szeretnének megjelenni.
Az akció sikeres kivitelezése érdekében az AMC regionális irodáinak vezetői is figyelemmel kísérik a termékkihelyezéseket és a kóstoltatásokat a körzetükbe eső Tesco áruházakban. Az áruházakon kívül, országosan 6500 bevásárlókocsira kerül ki a KMÉ védjegyes termékek plakátja, belül pedig a másodlagos kihelyezéseken kívül polcvég-poszterek, öntapadós matricák hívják fel a figyelmet az akcióra.
Az akció teljes időtartama alatt az áruház területén hallható DMX Rádión óránként egyszer a KMÉ védjegyes termékek 30 mp-es reklámspotja.
A Tesco akcióval egyidőben kezdődik a KMÉ védjegyes termékek tavaszi reklámkampánya, melyről a Danubius Rádióban lehet bővebben hallani. A rádióban elhangzó spotok is felhívják a hallgatók, vásárlók figyelmét az akcióra.
Forrás: sajtóanyag
Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyes termékek akciója
Az FVM Agrármarketing Centrum Kht. valamint a Tesco Globál Áruházak Rt. együttműködésében 2003. március 5-18. között a Tesco valamennyi magyarországi áruházában reflektorfénybe kerülnek a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet viselő termékek.
Véleményvezér

Ajaj most van baj, Trump felszólította Magyarországot, fejezze be az orosz olaj vásárlását
Élesbe fordult az amerikai diplomácia.

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter
1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.