Kicsit nőtt a mezőgazdasági termékek ára

2003 júniusában a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala az előző év azonos időszakához képest 2,9 százalékkal nőtt, 2003. január–júniusban pedig megközelítőleg azonos volt az előző év ugyanezen időszakában mérttel.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékek ára 3,6 százalékkal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 6,0 százalékkal csökkent.2003. január–júniusban a gabonafélék árszintje 8,7 százalékkal nőtt (a tavalyi 32,8 százalékos csökkenés után) az egy évvel korábbihoz képest. A gabonafélék közül a kukorica árnövekedése 18,2 százalékos, a takarmánybúzáé 9,9, az élelmezési búzáé 1,7 százalékos volt. Az élelmezési célú burgonya ára 31,6 százalékkal emelkedett.

A zöldségfélék ára átlagosan 9,8 százalékkal növekedett 2003 első hat hónapjában. Az év ezen időszakában a felvásárolt zöldségfélék között a legnagyobb súllyal szereplő zöldborsó ára 8,9 százalékkal lejjebb ment, a zöldpaprika ára 28 százalékkal emelkedett. A piaci (közvetlenül a lakosság felé történő) értékesítési ár a paradicsom esetében 2,8 százalékkal csökkent, a zöldpaprikánál 4,7 százalékkal nőtt.

A gyümölcsfélék ára átlagosan 5,5 százalékkal emelkedett, ezen belül a meggy felvásárlási ára 134,4 százalékkal nőtt, a piaci értékesítési ár pedig nem érte el a tavalyi szintet.

A vágóállatok termelői ára 10,7 százalékkal elmaradt az előző évi január–júniusitól, ezen belül a vágósertés termelői ára 19,1 százalékkal, a vágóbaromfié 4,1 százalékkal csökkent, a vágóborjú ára 19,2 százalékkal emelkedett. A tehéntej termelői ára nem változott, a tyúktojásé 6,0 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2002. január–júniusban.

A mezőgazdasági termékek termelőiár-színvonalának júniusban, az előző év azonos időszakához mért 2,9 százalékos növekedésén belül a növényi termékek termelőiár-indexe 9,5 százalékkal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké 5,9 százalékkal csökkent.

Termelőiár-indexek

(előző év azonos időszaka = 100,0 )



Megnevezés



2002



2002.
június



2002.
jan–jún.



2003.
június



2003.
jan–jún.



Mezőgazdasági termékek termelőiár-indexe



98,9



92,1



91,8



102,9



99,6







Növénytermesztési és kertészeti termékek



102,0



93,9



88,7



109,5



103,6







Ebből:































gabonafélék, vetőmag nélkül



102,6



70,8



67,2



110,9



108,7











zöldségfélék



103,4



95,7



107,7



115,6



109,8











gyümölcsök



112,4



98,3



114,2



112,7



105,5







Élő állatok és állati termékek



95,0



89,5



96,6



94,1



94,0







Ebből:































élő állatok



88,9



80,5



92,2



90,3



89,3











állati termékek



104,6



104,6



103,3



99,0



100,3

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo