Kevesebbet nyaral a magyar, 30 százalék semmit

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat – ez derült ki az Allianz Hungária Zrt. friss kutatásából. Az adatok alapján azt látni, belföld és Európa verhetetlen úti célok, de a többség csak pár napot vagy maximum egy hetet engedélyez magának.

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

Egyelőre kevésbé jellemző, hogy a nyári forróság miatt hűvösebb tájak felé utazzunk, bár kétségtelenül megjelent ez a szempont is az utazók körében. A természet közelségét 40 százalékunk keresi, és mind többen a szellemi-lelki felfrissülésért kelünk útra 2025-ben, hogy távol legyünk a technológiáktól, a zajtól. Szűk körben utazunk, a világszerte hódító egyedül utazás 100-ból egyelőre 3 utast csábít itthon. Az utasbiztosítás továbbra is fontos: tízből nyolcan élnek vele, igaz, gyakran csak az utolsó pillanatban gondolnak rá.

A szelfi lett a lényeg a pihenés helyett
A szelfi lett a lényeg a pihenés helyett
Fotó: Depositphotos
Az Allianz ügyfelei körében végzett friss felmérése[1] szerint a magyarok 71 százaléka biztosan tervez idén utazást, legyen az rövidebb vagy hosszabb pihenés. A válaszadók 60 százaléka európai célpontot választana, míg 56 százalék belföldön is szívesen nyaral. Honfitársaink 44 százaléka mindig új úti célt választ, de közel ugyanannyian maradnak a jól bevált desztinációknál (38 százalék). Érdekesség, hogy Észak-, Közép- és Dél-Amerikát mindössze 2 százalék nevezte meg idei célállomásként, és bár sokan terveznek kikapcsolódást, 10-ből 1 ember idén egyáltalán nem utazik el, még belföldre sem.

Hosszú pihenés helyett egy-egy rövid utazás

Az Allianz kutatása szerint a magyarok negyede idén egy hétnél rövidebb időre tud csak elszabadulni a hétköznapokból. Meglepő adat, hogy míg a válaszadók több mint egyharmada kalandokat, élményeket keres az utazásai során, 17 százalék már inkább kimondottan szellemi feltöltődésre vágyik, távol a világ zajától. Ez pedig előrejelezheti a nemzetközi „slow travel” trend hazai térnyerését.

Véleményvezér

Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál

Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál  

Több mint kétszerese nálunk egy kiló, mint a szlovák Lidlben. 
Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo