Árfeltüntetési gyakorlat
A hatóság kifejezetten utazik arra a gyakorlatra, amikor a vállalkozás az árazásában egy kedvezményes lehetőség benyomását kelti. Ilyen pl. a gyártó által ajánlott magasabb ár feltüntetése, vagy az akciós árhoz képest magasabb, de soha nem alkalmazott fiktív, „eredeti” ár közlése. De ennek minősül az a gyakorlat is, amikor árak tömkelegével vonják el az online szolgáltatók a fogyasztó figyelmét és zavarják meg a fogyasztók ügyleti döntését (pl. egyszerre tüntetnek fel egy eredeti árat, kedvezményes árat, akciós árat, árkedvezményes kuponárat).
Az jogszabályi előírás szerint a kereskedőknek egyértelműen világossá kell tenniük, hogy mi volt az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár, s ehhez képest mekkora a kedvezményes ár.
Jön a csúcshatóság
Azt pedig, hogy a webáruház üzemeltetők a fenti szabályoknak megfelelnek-e, 2025. január 1-jétől már egy új szerv, a most alakuló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) fogja ellenőrizni. Az új hatóság nem titkos célja az, hogy egyre nagyobb figyelmet fordítson a fogyasztók védelmére az online térben.
„Az e-kereskedelem ezért 2025-ben kiemelt vizsgálati terület lesz. A külföldi társhatóságok tapasztalata alapján pedig újfajta ellenőrzések is válhatók, így akár a webáruházban feltüntetett fogyasztói vélemények ellenőrzése is” – zárja a Jalsovszky szakértője.