Tartós fogyasztási cikkeket átlagon felül értékesített az Auchan novemberben és decemberben, ami egyébként megfelelt a cég várakozásainak - közölte Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatói asszisztense. A vásárlásra elmondása szerint a "polarizáció" volt jellemző, azaz mind a kis értékű ajándékok, mind pedig a drágább játékok és gépek iránt nagy volt a kereslet.
Az idei év sláger termékei náluk a Play Station, a Lego és építő játékok, az illatszer csomagok, illetve a díszcsomagolású italok voltak. Hogy mennyire bíznak az évvégében mutatja az is, hogy az ünnepek előtt az éves bevétel húsz-harminc százalékát realizálja a cég.
A Gulliver Játék Nagykereskedésben a társasjátékok, a kirakós- és kreatív játékok, valamint egy "tanulni képes játék baba" voltak az idei karácsony legkeresettebb termékei. Kovalcsik Péter kereskedelmi igazgató az MTI-nek elmondta, hogy elégedettek az idei karácsonnyal, mivel az ünnepek alatt az egész éves forgalom negyven százalékát bonyolították.
Nem mindenki elégedett
A Media Marktban főleg a navigációs berendezéseket, az LCD és plazma televíziókat, az MP3 és MP4 lejátszókat, valamint a játékszoftvereket kereste a lakosság, a nagy roham végül háromszoros havi forgalmat az eredményezett.
Nem ilyen boldog viszont a Tesco, ahol az idei karácsonyi szezonban csak minimálisan nőtt a forgalom. Ezzel kapcsolatban Hardy Mihály, a Tesco kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy a tavalyi szezontól eltérően november végén és december elején volt nagyobb a forgalom, míg ezüst- és aranyvasárnapon csökkent a kereslet.