Jól biztos nem sülhet el!

Most úgy tűnik, a júliusban bevezetendő távközlési adó nem fogyasztási típusú adó, hanem vállalati adó lesz, s ezért felveti a kérdést, hogy konform lesz-e az uniós előírásokkal, illetve megvalósítható-e az egész iparág számára - mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója csütörtökön a cég negyedéves eredményeit bemutató tájékoztatón.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hozzátette, az adó káros lesz az ország versenyképességére, s felmerül annak a kockázata is, hogy a kormány jövőre be tudja-e szedni a remélt 52 milliárd forintos távközlési adót. Különösen azért, mert mai formájában inkább a kevésbé tehetőseket érinti.

Korai még bármit mondani


PP/Bartos Gyula

Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, túl korai még bármit is mondani a távközlési adóról, mivel nem lehet látni, hogyan hat az üzleti eredményre. Pozitív hatást azonban nem vár tőle.

Az adó fizikai megvalósítása nagyon sok kérdést vet fel a cégvezető szerint az egész iparág számára, s számításai alapján összehasonlítható lesz az eddigi különadóval: a vállalat tavaly 24 milliárd forint különadót fizetett.

Christopher Mattheisen kérdésekre válaszolva hozzátette, az új adó teher lesz az ügyfelek és a szolgáltatók számra is, s nem segíti elő a gazdasági növekedést.

Jól megy az energia üzletág

A Magyar Telekom első negyedéves konszolidált eredményeiről a cégvezető elmondta, csoportszinten elégedettek az eredményekkel, s látnak pozitív jeleket Magyarországon is. Hozzátette, továbbra is kihívásokkal teli a jövő, de az egyik biztató jel az, hogy az energia üzletág jól megy. Az első negyedévben az innen származó bevétel 6 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban ez 0,7 milliárd forintot tett ki, tavaly egész évben pedig 4,5 milliárd forintot.

Az első negyedévben elért 3 százalékos bevételnövekedés mögött nagyon sok minden áll - fejtette ki. Nőtt a lakossági ügyfélszám, s a lemorzsolódási arány is csökkent, alapvetően azért, mert az energia üzletágnak nagy az ügyfélmegtartó ereje. Míg egy évvel ezelőtt a vezetékes területen 9 százalék volt a lemorzsolódás, addig most csak 4 százalék.

Az elnök-vezérigazgató közölte, az ügyfelek megtartásában és a jobb eredmények elérésében a Hoppá csomag is nagyon sokat segített. Előrelépés az is, hogy az ügyfelek fele már két vagy három előfizetéssel rendelkezik a társaságnál.

Christopher Mattheisen elmondta azt is, hogy a mobilpiacon 1,5 százalékponttal, 45 százalékra nőtt a részesedésük egy teljesen telített piacon.

Esett a profit

A kamat- és adófizetés, illetve értékvesztés előtti eredmény (EBITDA), az első negyedévben ez 5,5 százalékkal csökkent a bázishoz képest, mert az elmúlt év első negyedévében 1,5 milliárd forint bevétel származott ingatlan eladásból. Ezt kivonva csak 3,3 százalék lenne az EBITDA csökkenés - tette hozzá a cégvezető.

A bevételek a vállalati szegmensben stabilak voltak az első negyedévben, a vezetékes távközlési forgalom ugyan 15 százalékkal csökkent, de a cégek egyre többet költenek informatikára, rendszerintegrációra. E területen a mobil bevételek esetében csekély mértékben estek, főleg a végződtetési díjak visszaesése miatt.

Az elnök-vezérigazgató a sárgacsekkes befizetésről elmondta, az ügyfelek minél nagyobb részét szeretnék átterelni a papírmentes fizetésre.

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo