A 2022-es gazdasági évben a KSH adatai szerint az élelmiszerek áremelkedése átlagosan 31,5 százalékos volt. A Lidl a beszerzési árak emelkedése ellenére, a csökkentett árrés és haszon mellett számos egyéb előnyt biztosított vásárlói számára annak érdekében, hogy segítse a magyar családokat és a lehető legjobb árakat nyújtsa számukra ebben a nehéz gazdasági környezetben.
Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban a Lidl számára az infláció letörése kulcsfontosságú. Ennek értelmében, tekintve a hivatalosan közétett beszámolókat, egyértelműen elmondható, hogy a Lidl kevésbé hárította át a háború, valamint az energia árak emelkedéséből fakadó többletköltségeket, védve ezzel is a magyar fogyasztók érdekeit.
Az elmúlt gazdasági év során a vállalat az árstop révén több mint 19 milliárd forint költséget vállalt át a magyar családoktól, míg ugyanezen időszakban a megfizetett különadó mértéke, a megelőző év több mint duplájára emelkedve, 36,9 milliárd forint adókötelezettséget jelentett.
A terhek megfizetését követően a növekvő piaci részesedés ellenére is a vállalat 2021-es gazdasági évben elért eredményénél 24 százalékkal kevesebb, 25,2 milliárd forint nyereséget könyvelhet el.
A Lidl az elmúlt gazdasági év során piaci részesedését a kedvező árak, a kitartó és hatékony munkája eredményeként tovább tudta növelni és lett a hiper- és szupermarketek helyett még több bevásárlás elsődleges célpontja. A vásárlók által leginkább kedvelt áruházlánc jelenleg 3,5 millió magyar háztartás első választása a mindennapi bevásárláskor. A fogyasztói döntéshozatal során az egyik meghatározó döntési tényező az áruházlánc kínálatában megtalálható kiváló minőségű, kiemelkedő ár-érték arányú sajátmárkás termékek széles választéka, mely szintén komoly segítséget jelent jelen inflációs környezetben a magyar lakosság számára.