Jól megvágta a Lidl-t a kormány

A Lidl Magyarország viszontagságos gazdasági évet tudhat maga mögött, ami bár jelentős, de az élelmiszerinflációs szinttől elmaradó árbevétel növekedést hozott. 2022-es üzleti évben a növekvő piaci részesedés mellett csökkenő adózás utáni eredménnyel zárta az évet a vállalat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2022-es gazdasági évben a KSH adatai szerint az élelmiszerek áremelkedése átlagosan 31,5 százalékos volt. A Lidl a beszerzési árak emelkedése ellenére, a csökkentett árrés és haszon mellett számos egyéb előnyt biztosított vásárlói számára annak érdekében, hogy segítse a magyar családokat és a lehető legjobb árakat nyújtsa számukra ebben a nehéz gazdasági környezetben.

Adók és árstoppok vitték el a nyereség egy részét (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)
Adók és árstoppok vitték el a nyereség egy részét (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban a Lidl számára az infláció letörése kulcsfontosságú. Ennek értelmében, tekintve a hivatalosan közétett beszámolókat, egyértelműen elmondható, hogy a Lidl kevésbé hárította át a háború, valamint az energia árak emelkedéséből fakadó többletköltségeket, védve ezzel is a magyar fogyasztók érdekeit.

Az elmúlt gazdasági év során a vállalat az árstop révén több mint 19 milliárd forint költséget vállalt át a magyar családoktól, míg ugyanezen időszakban a megfizetett különadó mértéke, a megelőző év több mint duplájára emelkedve, 36,9 milliárd forint adókötelezettséget jelentett.

A terhek megfizetését követően a növekvő piaci részesedés ellenére is a vállalat 2021-es gazdasági évben elért eredményénél 24 százalékkal kevesebb, 25,2 milliárd forint nyereséget könyvelhet el.

A Lidl az elmúlt gazdasági év során piaci részesedését a kedvező árak, a kitartó és hatékony munkája eredményeként tovább tudta növelni és lett a hiper- és szupermarketek helyett még több bevásárlás elsődleges célpontja. A vásárlók által leginkább kedvelt áruházlánc jelenleg 3,5 millió magyar háztartás első választása a mindennapi bevásárláskor. A fogyasztói döntéshozatal során az egyik meghatározó döntési tényező az áruházlánc kínálatában megtalálható kiváló minőségű, kiemelkedő ár-érték arányú sajátmárkás termékek széles választéka, mely szintén komoly segítséget jelent jelen inflációs környezetben a magyar lakosság számára.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo