Az elemzés rámutat arra, hogy a nők egy része kényelmetlenebbül érzi magát az szóban folytatott megbeszéléseken a férfiaknál. A kutatás szerint nők jelentős része számára nehezebb nemet mondani egy-egy tárgyaláskor, ám mindez nem jelenik meg az eladási statisztikákban. Nincs különösebb különbség a férfi és a női eladók eredményeiben.
Ugyanakkor a kutatásból az is kiderül, az ingatlaneladások kapcsán nemcsak a szakmai felkészültség a fontos, hanem az is, hogy megfelelően van e pszichológiailag felvértezve e az eladó vagy sem. A bizalmi viszony kialakítása általában abban segít, hogy az in gatlanközvetítő a sablonos szempontokon túlmenően rá is érezzen igényeinkre, preferenciáinkra. Ezek ismeretében - szakmai tapasztalatára is alapozva - sokkal nagyobb eséllyel tud azután optimális megoldást kínálni.
Nagyobb valószínűséggel tudja olyan szempontokra is felhívni a figyelmünket, amelyekkel magunktól nem számoltunk. A Budapest Gate gyorselemzése rávilágít arra is, hogy a férfiak gyorsabban vesztik el racionális képességeiket ingatlanvásárlás esetén, ha csinos nő az eladó. Jó példa erre az az újságcikk, amely az angol Amy Michaelsről tudósít. Az ex ingatlanközvetítő hölgy a lakásokat nézegető férfiakat rendszeresen meglepte egy olyan ajánlattal, amit nem tudtak elutasítani. A 33 éves Amy először körbevezette őket a lakáson, majd a hálóban levetkőzött. Így közel 1ooo ingatlant kereső férfivel került kapcsolatba.
Racionális vs. szubjektív
A férfiak és a nők lakásvásárlási szokásainak aspektusát vizsgálja a Sasad Resort kutatása is. Ingatlanpiaci megfigyelések szerint a férfi dönti el, hogy mekkora az az összeg, melyet a család lakásvásárlásra tud fordítani. A nő végzi az adatgyűjtést, hirdetéseket figyel, összehasonlítja a szóba jöhető városrészek adottságait. Miután a lehetőségeket megbeszélte a család, az ingatlanirodába már együtt érkezik a pár. A férfi elsősorban racionálisan vásárol, kérdései műszaki, illetve technikai jellegűek: milyen a burkolat, a fűtés, rákérdez a rezsi várható alakulására.
Mint azt Dömötör Mónika marketingért felelős igazgató szerint a család női felét az érzelmek is nagyban befolyásolják, szubjektívebb kérdésekkel bombázza az értékesítőket. Gyakorlati dolgokra kérdez rá: milyen világos a lakás, mekkora a konyha, milyenek a beépített bútorok, a színek, a környék infrastruktúrája, van-e óvoda, orvos; olvasható a lakásvásárlási szokásainkat elemző gyorsjelentésben.