Jó nőtől szívesebben vesznek lakást?

A Budapest Gate gyorselemzést végzett arról, hogy a nők vagy a férfi ingatlanszakértők adnak e el több lakást. A gyorselemzést Jessica Miller, Amerika egyik legnagyobb ingatlanközvetítő cégének kereskedelmi igazgatója által írt könyv alapján végezték el.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés rámutat arra, hogy a nők egy része kényelmetlenebbül érzi magát az szóban folytatott megbeszéléseken a férfiaknál. A kutatás szerint nők jelentős része számára nehezebb nemet mondani egy-egy tárgyaláskor, ám mindez nem jelenik meg az eladási statisztikákban. Nincs különösebb különbség a férfi és a női eladók eredményeiben.

Ugyanakkor a kutatásból az is kiderül, az ingatlaneladások kapcsán nemcsak a szakmai felkészültség a fontos, hanem az is, hogy megfelelően van e pszichológiailag felvértezve e az eladó vagy sem. A bizalmi viszony kialakítása általában abban segít, hogy az in gatlanközvetítő a sablonos szempontokon túlmenően rá is érezzen igényeinkre, preferenciáinkra. Ezek ismeretében - szakmai tapasztalatára is alapozva - sokkal nagyobb eséllyel tud azután optimális megoldást kínálni.

Nagyobb valószínűséggel tudja olyan szempontokra is felhívni a figyelmünket, amelyekkel magunktól nem számoltunk. A Budapest Gate gyorselemzése rávilágít arra is, hogy a férfiak gyorsabban vesztik el racionális képességeiket ingatlanvásárlás esetén, ha csinos nő az eladó. Jó példa erre az az újságcikk, amely az angol Amy Michaelsről tudósít. Az ex ingatlanközvetítő hölgy a lakásokat nézegető férfiakat rendszeresen meglepte egy olyan ajánlattal, amit nem tudtak elutasítani. A 33 éves Amy először körbevezette őket a lakáson, majd a hálóban levetkőzött. Így közel 1ooo ingatlant kereső férfivel került kapcsolatba.

Racionális vs. szubjektív

A férfiak és a nők lakásvásárlási szokásainak aspektusát vizsgálja a Sasad Resort kutatása is. Ingatlanpiaci megfigyelések szerint a férfi dönti el, hogy mekkora az az összeg, melyet a család lakásvásárlásra tud fordítani. A nő végzi az adatgyűjtést, hirdetéseket figyel, összehasonlítja a szóba jöhető városrészek adottságait. Miután a lehetőségeket megbeszélte a család, az ingatlanirodába már együtt érkezik a pár. A férfi elsősorban racionálisan vásárol, kérdései műszaki, illetve technikai jellegűek: milyen a burkolat, a fűtés, rákérdez a rezsi várható alakulására.

Mint azt Dömötör Mónika marketingért felelős igazgató szerint a család női felét az érzelmek is nagyban befolyásolják, szubjektívebb kérdésekkel bombázza az értékesítőket. Gyakorlati dolgokra kérdez rá: milyen világos a lakás, mekkora a konyha, milyenek a beépített bútorok, a színek, a környék infrastruktúrája, van-e óvoda, orvos; olvasható a lakásvásárlási szokásainkat elemző gyorsjelentésben.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo