Jó nőtől szívesebben vesznek lakást?

A Budapest Gate gyorselemzést végzett arról, hogy a nők vagy a férfi ingatlanszakértők adnak e el több lakást. A gyorselemzést Jessica Miller, Amerika egyik legnagyobb ingatlanközvetítő cégének kereskedelmi igazgatója által írt könyv alapján végezték el.

Az elemzés rámutat arra, hogy a nők egy része kényelmetlenebbül érzi magát az szóban folytatott megbeszéléseken a férfiaknál. A kutatás szerint nők jelentős része számára nehezebb nemet mondani egy-egy tárgyaláskor, ám mindez nem jelenik meg az eladási statisztikákban. Nincs különösebb különbség a férfi és a női eladók eredményeiben.

Ugyanakkor a kutatásból az is kiderül, az ingatlaneladások kapcsán nemcsak a szakmai felkészültség a fontos, hanem az is, hogy megfelelően van e pszichológiailag felvértezve e az eladó vagy sem. A bizalmi viszony kialakítása általában abban segít, hogy az in gatlanközvetítő a sablonos szempontokon túlmenően rá is érezzen igényeinkre, preferenciáinkra. Ezek ismeretében - szakmai tapasztalatára is alapozva - sokkal nagyobb eséllyel tud azután optimális megoldást kínálni.

Nagyobb valószínűséggel tudja olyan szempontokra is felhívni a figyelmünket, amelyekkel magunktól nem számoltunk. A Budapest Gate gyorselemzése rávilágít arra is, hogy a férfiak gyorsabban vesztik el racionális képességeiket ingatlanvásárlás esetén, ha csinos nő az eladó. Jó példa erre az az újságcikk, amely az angol Amy Michaelsről tudósít. Az ex ingatlanközvetítő hölgy a lakásokat nézegető férfiakat rendszeresen meglepte egy olyan ajánlattal, amit nem tudtak elutasítani. A 33 éves Amy először körbevezette őket a lakáson, majd a hálóban levetkőzött. Így közel 1ooo ingatlant kereső férfivel került kapcsolatba.

Racionális vs. szubjektív

A férfiak és a nők lakásvásárlási szokásainak aspektusát vizsgálja a Sasad Resort kutatása is. Ingatlanpiaci megfigyelések szerint a férfi dönti el, hogy mekkora az az összeg, melyet a család lakásvásárlásra tud fordítani. A nő végzi az adatgyűjtést, hirdetéseket figyel, összehasonlítja a szóba jöhető városrészek adottságait. Miután a lehetőségeket megbeszélte a család, az ingatlanirodába már együtt érkezik a pár. A férfi elsősorban racionálisan vásárol, kérdései műszaki, illetve technikai jellegűek: milyen a burkolat, a fűtés, rákérdez a rezsi várható alakulására.

Mint azt Dömötör Mónika marketingért felelős igazgató szerint a család női felét az érzelmek is nagyban befolyásolják, szubjektívebb kérdésekkel bombázza az értékesítőket. Gyakorlati dolgokra kérdez rá: milyen világos a lakás, mekkora a konyha, milyenek a beépített bútorok, a színek, a környék infrastruktúrája, van-e óvoda, orvos; olvasható a lakásvásárlási szokásainkat elemző gyorsjelentésben.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo