Jelentősen visszaesett az állásvesztéstől rettegő magyarok aránya

A magyar munkavállalók bizalmi attitűdje 2023-ban kiegyensúlyozott és stabil volt, emellett bizakodásra adhat okot, hogy idén akár már javuló tendenciára is számíthatunk, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. A decemberben végzett felmérés szerint a megkérdezettek jóval optimistábban tekintenek a saját állásuk jövőbeli kilátásaira a megelőző év végéhez képest.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az előző év utolsó negyedévében készült felmérésben a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexe 75 pontos értéket vett fel, amely a megelőző negyedévhez képest 1 pontos emelkedést, a megelőző év hasonló időszakához képest pedig azonos értéket mutat.

„Összességében kiegyensúlyozott és stabil volt tavaly a magyar munkavállalók bizalmi attitűdje egész évben, amelyet érdemben nem befolyásolt a gazdasági környezet, ugyanakkor 2022-höz képest a részértékek tekintetében enyhe csökkenés volt tapasztalható” – mondta el a BNP Paribas Cardif Biztosító vezérigazgatója.

Kiss Márk István szerint az előttünk álló évben javuló makrogazdasági helyzetre számíthatunk, amely várhatóan a munkavállalók hangulatára is pozitív hatással lesz, ugyanakkor kérdéses, hogy visszatérnek -e valaha a COVID-járvány előtti időszakban tapasztalt magasabb értékek.  

Az eredményekből kiderült, hogy a válaszadók közel ötödének (18 százalék) a háztartása kevesebb, mint egy hónapot tudna átvészelni a fő kereső állásvesztése esetén, ami a megelőző év hasonló időszakához képest 2 százalékpontos emelkedést mutat. Ennek a negatív irányú trendnek ugyanakkor ellentmond, hogy egy év alatt 16-ról 19 százalékra emelkedett azok aránya is, akik több, mint egy évet is képesek lennének ilyen módon átvészelni.

Jobb lett a helyzet (Fotó: Depositphotos)
Jobb lett a helyzet (Fotó: Depositphotos)


Az interjúalanyok háromnegyede (72 százaléka) már egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy egy éven belül esetleg elveszítheti az állását, ami számottevő – 10 százalékpontos – ugrást mutat egy év alatt. A javuló tendenciát az is erősíti, ezzel párhuzamosan a 2022. év végi 18 százalékról 11 százalékre csökkent azok aránya is, akik csak kicsit aggódnak az állásvesztés miatt.  

A felmérés egyébként azt is vizsgálta, hogy az interjúalany milyen valószínűséggel kötne meg egy olyan típusú biztosítást, amely munkanélküliség esetén anyagilag kisegítené. Az eredmények alapján 4 százalékponttal 38 százalékra emelkedett azok aránya egy év alatt, akik biztosan hajlandóak lennének egy ilyen biztosítás megkötésére és 17-ről 19 százalékra nőtt azok aránya, akik azt válaszolták, hogy már rendelkeznek ilyen szerződéssel.

A felmérés szerint az előző negyedévhez képest 3, a megelőző év hasonló időszakához képest pedig 2 ponttal emelkedett az a mutató, amely a munkavállalók azzal kapcsolatos attitűdjeit méri, hogy a jelenlegi pozíciójukat mennyire érzik biztosnak az adott cégen belül. Az így elért 73 pontra vonatkozó részadatok szerint a válaszadók 56 százaléka azt gondolja, hogy az több mint 5 évig biztosan meg fog maradni, ami az előző év hasonló időszakához képest 1 pontos esést, az előző negyedévhez képest viszont 2 pontos emelkedést jelent.

További lényeges fejlemény, hogy 2022 év végéhez képest 1, az előző negyedévhez képest pedig 2 ponttal emelkedve 87 pontot vett fel a munkavállalók mostani munkahelyük fennmaradásával kapcsolatos optimista percepciója. A részeredmények alapján az interjúalanyok 73 százaléka úgy vélte, hogy a cég, ahol dolgozik – függetlenül a saját pozíciójától – még több mint 5 évig biztosan megmarad. Az ezzel kapcsolatos percepció 2 százalékpontot nőtt az előző év hasonló időszakához képest.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo