Bírni fogják-e a futárok a terhelést?
Növekvő csomagmennyiségre készülnek az Express One Hungary Kft.-nél is, ahol kapacitásbővítéssel reagáltak a folyamatos piaci bővülésre. A tavalyi évben a legnagyobb csomagforgalom a december 12-17. közötti időszakra esett - akkor 326 ezer küldeményt kézbesített az Express One Magyarországon. Idén ezt a küldeményrekordot már novemberben megdöntötték, a november 13-17. közötti időszakban, szombati munkanap nélkül is 360 ezer küldeményt juttattak célba a cég futárai.
Gyakoribb a kártyás fizetés, de ritkább az előrefizetés?
Amiben minden bizonnyal növekedés várható, az a kártyával fizetett utánvétes küldemények aránya. 2023 első három negyedévében minden harmadik utánvétes küldeményt fizettek bankkártyával, ez az év utolsó heteiben várhatóan felkúszik 40 százalékos arányra. 2022-ben ez a részarány még csak 25 százalékos volt.
Meglepő adatnak tűnhet, hogy a 2022-es évhez képest növekedett azon webáruházas küldemények aránya, amelyeknél utánvétet is kezelnek a futárok – 44 százalékról 50 százalékra. Pesztericz Péter, az Express One Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint ez arra utal, hogy a vásárlók bizalma az előrefizetés iránt nem növekszik, sőt, inkább csökken:
“Befolyásolhatja ezt a tényt az is, hogy egyre jobban terjednek a különböző internetes csalások, sokan ezért félnek előre fizetni a megrendelt termékért. Viszont az utánvétes kézbesítésnél már egyre gyakrabban használják a bankkártyájukat, ha már úgy gondolják, hogy megbízható cég kezébe adják.”