Hová tűnik a pénz?

Ahogyan 2014 óta minden évben, úgy már most biztosra vehető, hogy idén is megdől a beruházási rekord Magyarországon - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A tárcavezető a kanadai CAE Csoport friss beruházásának bejelentésén elmondta, hogy a cég többtucatnyi, magas képzettséget igénylő munkahelyet hoz létre Budapesten és Veszprémben. A projekt költsége mintegy 3,5 milliárd forint.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha igaz, amit Szijjártó Péter mond az itthoni beruházási volumenről, akkor Magyarországon most korábban soha nem látott gazdasági aranykornak kellene lennie. Gondoljuk csak meg, a 8 éve elindított beruházások többségének már termőre kellett fordulnia, vagyis a munkavállalók fogyasztásának javai, a munkaadók által befizetett adóknak csörögniük kellene valahol nagyon hangosan az állami bugyrokban, ezen keresztül pedig az oktatásban, az egészségügyben, az infrastrukturális fejlesztésekben.

Beruházunk, de nem látszik az eredmény (Fotó: Depositphotos)
Beruházunk, de nem látszik az eredmény (Fotó: Depositphotos)

Ehhez képest a tanárok folyamatosan tüntetnek, szeptember elseje óta 2600 tiltakozó akciót szerveztek. Az egészségügyben a Magyar Orvosi Kamara felmérésére szerint 4500 orvos hajlandó azonnal letétbe helyezni a felmondását a rájuk vonatkozó törvény tervezett átalakítása miatt. Az infrastruktúra területe pedig felettébb ingoványos. A másodrendű utak sok helyen a múlt századot idézik, az autópályák és gyorsforgalmi utak kapacitása kicsi. Rég bővítésre szorulna az M1-es és az M0-ás, legalább három Duna-híd hiányzik. A vasút helyzetéről érdemes Lázár János építési és közlekedési minisztert idézni.

A 8500 kilométer hosszúságú vasúti pályák 50 százalékán van sebességkorlátozás, továbbá a magyar vonatok naponta 150-200 órát késnek, ami érdemben lehetetleníti el a közlekedést.

Szijjártó Péter folyamatos győzelmi jelentéseivel szemben a számok, a valóság egész mást mutat. Erről beszélt nagy meglepetésre a kormánypárti Matolcsy György jegybankelnök is a közelmúltban.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo