Hogyan érzik magukat az osztrák cégek Magyarországon? Elárulták

A Magyarországon működő osztrák vállalkozások egyharmada szerint a magyar gazdaság tovább javult, 40 százaléka pedig ugyanannyira vonzónak találta gazdasági szempontból 2019-ben az országot, mint egy évvel ezelőtt - közölte az ADVANTAGE AUSTRIA Magyarország - az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya - az Osztrák Gazdasági Kamara külképviselete.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az ADVANTAGE AUSTRIA nemzetközi szinten végzett ABC-indikátor 2019 felmérésében Magyarországon 58 osztrák leányvállalat vett részt. A válaszadók 24 százalékának előrejelzése szerint vállalkozásuk magyarországi befektetései növekedni fognak, ami azt mutatja, hogy osztrák szempontból Magyarország továbbra is vonzó gazdasági környezetnek számít - írják a közleményben.

Kép:PP

Ugyanakkor a cégek következő évre vonatkozó várakozásai jóval visszafogottabbak, mint ahogy tavalyi felmérés eredményei mutatták: miközben 2018-ban a vállalatok 64 százaléka számolt emelkedő árbevétellel, 52 százalék több megbízással, 50 százaléka növekvő kapacitáskihasználással, addig jelenleg mindössze 38 százalék vár emelkedő bevételt, megrendelést, illetve 43 százalék számol jobb kapacitáskihasználtsággal.

Mi tenné vonzóvá az országot?

A felmérés szerint a válaszadók fele számít stagnálásra a foglalkoztatottak száma és a befektetés volumene tekintetében a következő 12 hónapban. A vezetők döntő többsége, 71 százaléka arról számolt be, hogy a munkavállalók jobb elérhetősége még vonzóbbá tenné Magyarországot. További fontos tényezőkként jelölték meg a munkavállalók szakképzését és termelékenységet.

Kimutatták, hogy a Magyarországon jelenlévő osztrák cégek várakozásai összességében inkább tartózkodóbbak a korábbi felméréshez képest, 41 százalékuk változatlan gazdasági helyzettel számol a következő egy évben az előző évi 55 százalékkal szemben, 43 százalékuk visszaesést vár a 2018 évi 22 százalékkal szemben, míg 16 százalék számít javulásra a 2018-as 23 százalék után.

Hol várnak javulást?

A munkaerőhiány miatti növekvő bérszínvonal a helyi osztrák cégeket is jelentősen érinti. Arra a kérdésre, hogy hol jelentkezik leginkább az emelkedő bérek hatása, a vállalatok vezetőinek 41 százaléka jelölte meg a termék- vagy szolgáltatási árak emelkedését, 40 százaléka pedig a profitcsökkenést. Arra a kérdésre, hogyan válhatna még vonzóbb gazdasági térséggé Magyarország, a megkérdezettek elsősorban a munkavállalók elérhetőségében, képesítésében és termelékenységében, valamint a minőségtudatosság területén látnak még fejlődési lehetőséget.

A szabályozói környezet tekintetében pedig a gazdaságpolitika kiszámíthatósága, a bürokráciacsökkentés, a korrupció és bűnözés elleni küzdelem, valamint a jogbiztonság területén várnak javulást a válaszadók.

A közleményben hangsúlyozták, Ausztria Magyarország legnagyobb befektetői közé tartozik 10 százalékos részaránnyal, miközben az itteni osztrák vállalatok összességében 60 000 munkavállalót foglalkoztatnak. Jelenleg nagyjából 1200 osztrák vonatkozású cég működik aktívan Magyarországon. Az ADVANTAGE AUSTRIA több mint 70 országban van jelen, közel 100 irodából álló, hálózata révén szolgáltatásokat kínál az osztrák vállalatoknak és nemzetközi üzletfeleiknek.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo