Egyik napról a másikra eltűnt bő 3,5 millió forint az egyik ügyfél Magyar Államkincstárnál vezetett értékpapírszámlájáról. Az előző napon még 54 millió forint feletti egyenleg másnapra alig 50 millióra csökkent, sem a pénzszámlán, sem az értékpapírok piaci értékénél nem látszott az összeg. A számlatörténetben nem látszott olyan esemény, hogy bárki kivett volna pénzt a számláról, az egyetlen furcsaság az volt, hogy a kamatfizetés előtt álló 2028/I sorozatú Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) árfolyama visszaesett. A rémült ügyfél a Bank360.hu szakértőihez fordult tanácsért, akik szerint az eset nem egyedi, sok ezer kisbefektető tapasztalhatja ezt az államkincstár online rendszerében.
Technikai okok állnak az háttérben
Az ügyfél kétségbeesetten kereste, hová tűnt a pénz, de a magyarázatra várnia kellett. A kincstárnál ugyanis nincs 24/7-es ügyfélszolgálat, csak “hivatali időben” érhetők el az ügyintézők. Általában 8-17 óráig, szerdán este 8-ig, pénteken pedig csak délután 2-ig fogadják a hívásokat. Másnap reggel pontban 8 órakor hívta az ügyfélszolgálatot, ahol fél órás várakozás után egy kissé ingerült ügyintéző közölte vele, a hiánynak technikai oka van. A kamat már nem látszik az állampapír-sorozaton, mivel annak a jóváírása most folyik, délután 2-től kezd megjelenni a számlákon. Magát az állampapírt viszont már csak a kamat nélküli, 99 százalékos árfolyamon lehet eladni.