Nagy István hozzátette, az átmeneti időszak első felében a szüretnél és az újborok elkészítésénél még a korábbi ügymenetet kell alkalmazni.
Az átmeneti időszak második felében, 2022. január végétől viszont már az új adminisztrációs szabályok lépnek életbe, ezáltal az ágazati adminisztráció informatikai hátterét az ePincekönyv rendszer fogja biztosítani. Ugyanakkor ebben az időszakban az elektronikus adminisztrációs feladatok még fakultatívak lesznek minden ágazati szereplő számára.
Kiemelte, az új szabályok 2022. augusztus 1-től lépnek teljes körűen hatályba. Ekkortól kezdve a nem kisüzemi bortermelők, valamint a 10 hektárnál több ültetvényt használók számára kötelező lesz az adminisztrációs ügyeiket elektronikusan intézni. Így a központi rendszer alapján azonnal tudni lehet majd, hogy egy adott pincében mennyi és milyen minőségű bor áll rendelkezésre - ismertette a tárcavezető.