Fordulat a magyarok fizetési szokásaiban

Minden eddiginél gyakrabban és nagyobb értékben használtuk a bankkártyáinkat 2024 második negyedévében. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint kiugróan nőtt a külföldi kártyás fizetések mértéke, illetve a mobiltárcás tranzakciók száma és értéke is. Az OTP Bank saját adataiból generációs különbségek látszódnak: amíg a Junior ügyfelek a mobilfizetést részesítik előnyben, addig a felnőtt korosztályra az érintéses bankkártyás fizetés a legjellemzőbb.

A bankkártya a magyarok mindennapjainak egyre fontosabb kelléke, erről tanúskodik az MNB jelentése. Rekordot döntött a bankkártyás fizetések száma 2024 második negyedévében. Az előző negyedévhez és 2023 hasonló időszakához képest is 10 százalékkal nőtt a kártyás tranzakciók száma, az értékük pedig majdnem ugyanennyivel (éves és negyedéves összehasonlításban is 8-8 százalékkal) emelkedett. Kiugróan növekedett idén április és június között a külföldi bankkártya használat is.

Egyre több kártya költözik a mobilokba
Egyre több kártya költözik a mobilokba
Fotó: Depositphotos

A Magyarország határain kívül lebonyolított tranzakciók aránya 17 százalékkal, értéke 20 százalékkal bővült. A leglátványosabban a mobiltárcába regisztrált kártyák használata nőtt: éves összehasonlításban mobilos kártyával 32 százalékkal több tranzakciót végeztek és 36 százalékkal többet költöttek. Az OTP Bank saját adatai is azt támasztják alá, hogy a digitalizáció rohamosan terjed a bankkártyahasználat esetében is. A hitelintézet által kibocsátott bankkártyáknak megközelítőleg a 40 százalékát már regisztrálták mobiltárcába.

A növekedés főleg a fiatal korosztálynak köszönhető, az OTP Bank saját adati korosztályos különbségekről árulkodnak. Amíg a Junior korú (14-24 év) ügyfelek a mobilfizetést részesítik előnyben, addig a felnőtt korosztály esetében az érintéses bankkártyás fizetés a jellemzőbb.

A kártyás fizetés elterjedését támasztják alá az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatás eredményei is. Eszerint a megkérdezett vállalkozásoknak mindössze a 11 százaléka mondta azt, hogy a vevők elsősorban készpénzzel szeretnének fizetni. Ezzel szemben az elektronikus fizetést előnyben részesítők aránya ennek a négyszerese (44 százalék). Ez pedig meghaladja azok arányát is, akik mindkettőt használják (43 százalék).

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo