2018. május 20-án új kormányrendelet lépett hatályba a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásáról és felhasználásáról (76/2018. (IV. 20.) Kormányrendelet). Ennek értelmében a SZÉP-kártyákat kibocsátók a jövőben közvetlenül a SZÉP-kártyabirtokosokkal állnak majd szerződésben. A szerződés alapján minden kártyaszolgáltatónak kötelező új szerződéseket kötnie a tulajdonosokkal.
Az OTP csütörtökön jelentette be, hogy díjmentesen megnyitja a zsebenként egy, tehát összesen három egyedi fizetési számláját. A jogszabályváltozás miatt szükséges szerződéskötés nem érinti a meglévő egyenlegeket és a plasztikokat, azokkal továbbra is a megszokott módon fizethetnek a kártyabirtokosok az elfogadóhelyeken.
Az OTP SZÉP kártya szerződéseket tértivevényes levélben postázzák, de a korábban az OTP Portálokon, vagy az egyéb csatornákon regisztrált ügyfelek részére e-mailben érkezik majd a szerződéses ajánlat. A kártyabirtokosoknak csak át kell venniük a levélben kiküldött szerződést, vagy követni az e-mailben kapott lépéseket, más teendőjük nincs. A szerződés a kézhezvételtől számított 15 napot követően automatikusan elfogadottnak minősül, tehát a szerződést sem aláírni, sem visszaküldeni nem kell.
Ha valaki nem veszi át a postai úton küldött szerződést, vagy nem nyitja meg az OTP Pénztárszolgáltató e-mailen küldött szerződéses ajánlatát, úgy 2019. január 5. után a kártyájára már nem érkezhet új utalás a munkáltatójától. Ők onnantól csak a kártyájukon a 2019. január 5-én rendelkezésre álló összeget tudják felhasználni. „Kártyabirtokosainktól azt kérjük, hogy az ősz folyamán vegyék át az OTP Pénztárszolgáltató tértivevényes levelét, amely tartalmazza a szerződéses ajánlatot, vagy kövessék az e-mailben kapott teendőket ” – mondta Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Bank cafeteria üzletág vezetője a jogszabályváltozás kapcsán.
A változások nem érintik az elfogadóhelyeket, a kártyabirtokosok a meglévő kártyáikat és juttatásaikat a megszokott módon használhatják az OTP SZÉP kártya több mint 33 000 elfogadóhelyén.