EU: alig csökken a munkanélküliség

Az eurózónában novemberben nem változott a munkanélküliségi ráta októberhez képest, nőtt viszont a termelői árindex.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint az eurózónában a novemberi termelői árindex 0,8 százalékkal nőtt októberhez viszonyítva, míg éves szinten az emelkedés 4,1 százalék volt. Mindét mutató hat hónapja a legmagasabb növekedést mutatta.

A havi és az éves szintű növekedésre vonatkozó adat megegyezett a szakértők által várttal: az emelkedésért elsősorban az energiaárak növekedése a felelős; e tényező nélkül havi szinten az ipari termelői árak 0,1 százalékkal nőttek, és 3,2 százalékkal éves viszonylatban.

Az Eurostat beszámolt arról is, hogy a tavaly novemberi euróövezeti munkanélküliségi szint 7,2 százalék volt, nem változott októberhez képest. A szakértők 7,1 százalékos rátát valószínűsítettek. 2006 novemberében a munkanélküliségi szint magasabb, 7,9 százalék volt. (Tavaly a szeptember-novemberi időszakban a foglalkoztatottak száma 3 922 000, a munkanélkülieké 316 000 fő, a munkanélküliségi ráta 7,5 százalék volt Magyarországon.)

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo