Erősödik a szervezett kereskedelem

Konszolidálódik az élelmiszerkereskedelem. Az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A legutóbbi évek megoszlásaival összehasonlítva megállapíthatjuk: a hipermarketek egyenletes tempóban terjeszkednek tovább - derül ki a GfK Hungária legfrisebb kutatásából.

A tavalyelőtti január-júniusi 16 és a múlt évi 18 után idén 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából az első félévben.
A nagy diszkontoknál a Profi hálózatot előbb-utóbb a Lidl pótolja majd. Bár a diszkontok piaci részesedése most csak 16 százalék, előbb-utóbb elérhetik a ’90-es évek végi 20 százalékot. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a bolttípus árelőnye nagyobb lesz, amit a jelenleginél valószínűleg jobban tud majd érvényesíteni.
A szupermarket mint bolttípus többek között azzal erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.
A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás nagy előnye ugyanis az előnyös beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony, közös marketing.
A piac, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése a szervezett kereskedelem malmára hajtja a vizet.

Bajai Ernő

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo