Erősödik a szervezett kereskedelem

Konszolidálódik az élelmiszerkereskedelem. Az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A legutóbbi évek megoszlásaival összehasonlítva megállapíthatjuk: a hipermarketek egyenletes tempóban terjeszkednek tovább - derül ki a GfK Hungária legfrisebb kutatásából.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A tavalyelőtti január-júniusi 16 és a múlt évi 18 után idén 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából az első félévben.
A nagy diszkontoknál a Profi hálózatot előbb-utóbb a Lidl pótolja majd. Bár a diszkontok piaci részesedése most csak 16 százalék, előbb-utóbb elérhetik a ’90-es évek végi 20 százalékot. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a bolttípus árelőnye nagyobb lesz, amit a jelenleginél valószínűleg jobban tud majd érvényesíteni.
A szupermarket mint bolttípus többek között azzal erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.
A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás nagy előnye ugyanis az előnyös beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony, közös marketing.
A piac, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése a szervezett kereskedelem malmára hajtja a vizet.

Bajai Ernő

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo