Eltűnőben a készpénz

Ha lassan is, de csökken a készpénz népszerűsége a fiatalok körében a legújabb K&H ifjúsági index szerint. 58 százalékuk már igyekszik inkább digitálisan letudni a vásárlási tranzakcióit. Az okoseszközös fizetések egyre nagyobb szerepet kapnak, a QR-kódos megoldás még marginális szerepet játszik, ám ezen a téren is változás jöhet.

Jönnek fel a fintech megoldások

Újdonság a K&H idei felmérésében, hogy rákérdeztek a fintech vállalatok kártyáinak használatára is. Ezeket a válaszadók 32 százaléka használja szívesen, miközben további 15 százalékuk már próbálkozott vele. A két csoport együttesen 47 százalékos arányánál a kisebb városokban alacsonyabb, 39 százalékos érték adódott, míg a megyeszékhelyeken 50 százalék, Budapesten pedig 55 százalék.
 
A megkérdezettek 47 százaléka használta már fizetésre úgynevezett fintech kártyáját, 10 százalékuk sikertelenül próbálkozott. A keleti országrészben az átlagosnál nagyobb azok aránya, akiknek nincs fintech-kártyájuk.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo