Eltűnőben a készpénz

Ha lassan is, de csökken a készpénz népszerűsége a fiatalok körében a legújabb K&H ifjúsági index szerint. 58 százalékuk már igyekszik inkább digitálisan letudni a vásárlási tranzakcióit. Az okoseszközös fizetések egyre nagyobb szerepet kapnak, a QR-kódos megoldás még marginális szerepet játszik, ám ezen a téren is változás jöhet.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!


 
A férfiak nagyobb arányban próbálták ki a QR-kódos fizetést, a nőknél azonban nagyon magas azok aránya, akik azt mondják, hogy mobiltelefontjuk nem alkalmas a QR-kódos fizetésre. Pedig ezeknek a kódoknak a beolvasására gyakorlatilag minden kamerás mobil alkalmas, így az elutasító válasz vélhetően tájékozatlanságra utal. Egy éve még sokkal többen hitték azt, hogy telefonjuk nem alkalmas a QR-kódos fizetésre.
 
“A QR-kódos fizetés elterjedésének lökést adhat, a Magyar Nemzeti Bank által fejlesztett, Qvik néven, szeptemberben elinduló QR-kódos azonnali fizetés, melyhez nem szükséges bankkártya használata. A QR kódot mobiltelefonunkkal olvassuk le, amely elindít egy azonnali átutalást a mobilbanki alkalmazásunkon keresztül. Ezzel az új fizetési alternatívával, azazonnali fizetési rendszer is szintet léphet” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője.

Hozzátette: “A digitális fizetési megoldások fejlesztését és térnyerését stratégiai célként meghatározó K&H-nál ma már 639 ezer digitálisan aktív lakossági ügyfél van, ők havonta legalább egyszer használják az e-bankot vagy a mobilbankot. Az okoseszközös tranzakciók száma pedig az idei első félévben 43 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.”


 
Utóbbi növekedés köszönhető annak is, hogy egyre több fiatal rendelkezik okosórával, okoskarkötővel. A K&H kutatása szerint a megkérdezetteknek már 63 százaléka rendelkezik ilyen eszközzel, arányuk tavaly még 50 százalék, 2021-ben 37 százalék volt. A nők 47 százalékának nincs okosórája vagy okoskarkötője, míg a férfiaknál csak 28 százalék ez az arány.

További 20 százalék azok aránya, akinek van ilyen kütyüje, de fizetésre még nem használta, viszont egyre többen használják ezeket az okoseszközöket fizetésre is. Az idei felmérésben 29 százalék volt azok aránya, akik legalább kipróbálták már ezt a lehetőséget, míg tavaly 21, tavalyelőtt 13 százalék volt ez az arány. Az idei adaton belül a válaszadók 14 százaléka nem csupán kipróbálta, hanem rendszeresen fizet is okosórával vagy okoskarkötővel.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo