A férfiak nagyobb arányban próbálták ki a QR-kódos fizetést, a nőknél azonban nagyon magas azok aránya, akik azt mondják, hogy mobiltelefontjuk nem alkalmas a QR-kódos fizetésre. Pedig ezeknek a kódoknak a beolvasására gyakorlatilag minden kamerás mobil alkalmas, így az elutasító válasz vélhetően tájékozatlanságra utal. Egy éve még sokkal többen hitték azt, hogy telefonjuk nem alkalmas a QR-kódos fizetésre.
“A QR-kódos fizetés elterjedésének lökést adhat, a Magyar Nemzeti Bank által fejlesztett, Qvik néven, szeptemberben elinduló QR-kódos azonnali fizetés, melyhez nem szükséges bankkártya használata. A QR kódot mobiltelefonunkkal olvassuk le, amely elindít egy azonnali átutalást a mobilbanki alkalmazásunkon keresztül. Ezzel az új fizetési alternatívával, azazonnali fizetési rendszer is szintet léphet” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője.
Hozzátette: “A digitális fizetési megoldások fejlesztését és térnyerését stratégiai célként meghatározó K&H-nál ma már 639 ezer digitálisan aktív lakossági ügyfél van, ők havonta legalább egyszer használják az e-bankot vagy a mobilbankot. Az okoseszközös tranzakciók száma pedig az idei első félévben 43 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.”
Utóbbi növekedés köszönhető annak is, hogy egyre több fiatal rendelkezik okosórával, okoskarkötővel. A K&H kutatása szerint a megkérdezetteknek már 63 százaléka rendelkezik ilyen eszközzel, arányuk tavaly még 50 százalék, 2021-ben 37 százalék volt. A nők 47 százalékának nincs okosórája vagy okoskarkötője, míg a férfiaknál csak 28 százalék ez az arány.
További 20 százalék azok aránya, akinek van ilyen kütyüje, de fizetésre még nem használta, viszont egyre többen használják ezeket az okoseszközöket fizetésre is. Az idei felmérésben 29 százalék volt azok aránya, akik legalább kipróbálták már ezt a lehetőséget, míg tavaly 21, tavalyelőtt 13 százalék volt ez az arány. Az idei adaton belül a válaszadók 14 százaléka nem csupán kipróbálta, hanem rendszeresen fizet is okosórával vagy okoskarkötővel.