A német posta a következő években a teljes postai választékot kínáló, klasszikus saját fiókjai nagy részét bezárja és ezeket kiskereskedelmi partnerkirendeltségekké alakítja. A postai szolgáltatások elvégzését külső partnerekre, többek között lottózókra, élelmiszer-üzletekre bízza. 2005-ben már több ezer hivatalt szűntetett meg, külső partnerekre bízva a szolgáltatásokat.
A jelenlegi nyolcszáz, klasszikus, saját üzemeltetésű kirendeltségből, 2011-ig hétszáz esetében ezt tervezik. Cél a költségcsökkentés, mivel a csoport monopolhelyzete az 50 gramm alatti küldemények piacán - ez a németországi levélforgalomnak nagyjából felét teszi ki, évi 10 milliárd eurót - 2008 januárjától megszűnt.
Jelenleg nálunk még csak tervezik a postai szolgáltatások liberalizációját. Az uniós piacnyitásig, 2013-ig terjedő stratégiájában nem szerepel a társaság privatizációja, ám a legfontosabb, hogy a céget felkészítsék a piaci versenyben való helytállásra - mondta korábban Szabó Pál, a cég vezérigazgatója. A cég most 1,1 milliárd forintért csaknem 4 800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol meg, miközben a gépjármű park már megújult.