Az új turisztikai korszak két technológiai aranyháromszögön alapul
Az egyik aranyháromszög részét a készpénzmentes, kontaktusmentes és érintésmentes megoldások képezik, míg a másik automatizált, adatvezérelt és mesterséges intelligencia alapú. A koronavírus-járvány rámutatott, hogy a technológia segítségével számos kihívás küzdhető le a turizmus terén is.
„Minden olyan jellegű dinamikára, amit az utóbbi két-két és fél év során tapasztaltunk, megoldást kellett találni, a digitalizáció pedig megoldásokat, eszközöket adott ehhez a kezünkbe, hogy egy adatvezérelt jövőképet tudjunk felépíteni. Évtizedek óta változás zajlott ugyan a világban, de az informatikai és infokommunikációs szektor szakértői azon az állásponton vannak, hogy a pandémia hat-nyolc évet repítette előre a szakmát digitális érettségben. Sokkal nyitottabbá váltak a vállalkozók és az állampolgárok arra, hogy a digitális megoldásokat beépítsék a saját életükbe. Márpedig, ha beépítik ezeket a megoldásokat, akkor sokkal egyszerűbben lesz tervezhető a jövő” – emelte ki Rasztovits Dávid.
„A megoldásaink óriási segítséget jelentenek a turisztikai szereplőknek, hiszen a DOQdrive-nak köszönhetően pillanatok alatt megvalósítható a vendégek azonosítása és becsekkolása – akár személyzet nélkül, automatizált módon. Másrészt szinte teljes papírmentességet tudunk biztosítani, ami szolgáltatói oldalról jelentős költségcsökkentést eredményez. A turizmusban elsődleges fontosságú az ügyfélélmény, az egész szektor erre alapul. Számos olyan funkciót lehet digitalizálni, amelyek nem az élményről, hanem az adminisztrációról szólnak, ezzel a digitalizációban előrelépő szereplők a versenyképességüket is növelik, ami a jelenlegi válságos gazdasági helyzetben létfontosságú” – húzta alá Hortobágyi Ágoston a DOQdrive-ot fejlesztő DO-Q-MENT Digitális Kft. alapító-ügyvezetője.