A Consumer Reports 26 autómárkát rangsorolt 5-10 éves modelljeik megbízhatósága alapján (2015-2020-as modellév).
Japán márkák az első öt helyen
A mai környezetben az új autó vásárlása sok háztartás számára nehézségekbe ütközött, ami növelte a keresletet a használt autók piacán. A megbízhatóság nagy szerepet játszik a döntésben. Azoknál a vásárlóknál, akik szeretnék elkerülni a költséges javításokat, a márka hírneve minden eddiginél fontosabb.
Adatok és módszertan
A megbízhatósági pontszámok összeállítása érdekében a Consumer Reports arra kérte tagjait, hogy számoljanak be arról, hogy az elmúlt 12 hónapban hány probléma merült fel járműveikkel. A minta mérete meghaladja a 150 000 járművet.
Az adatokból látható, hogy használt gépkocsi vásárláskor általában a japán márkák a legmegbízhatóbbak, a legrosszabbul rangsorolt japán márka a Subaru, a kilencedik helyen áll. A Toyota és luxuskarja, a Lexus tartja az első két helyet, míg a Honda és az Acura a negyedik és ötödik helyen áll.
Az olyan márkák, mint a Lexus és a Toyota, konzervatív újratervezésekkel rendelkeznek, és a teljes termékcsaládot fokozatosan fejlesztik, ahelyett, hogy sok teljesen új rendszert vezettek volna be. Az adatok azt mutatják, hogy az ilyen márkák autói új állapotban megbízhatóak, és az életkor előrehaladtával is megbízhatóak maradnak – mondta Steven Elek, a Consumer Reports vezető autóipari adatelemzője.