Persze sok múlik egy lakás elhelyezkedésén, hiszen egy belvárosi ingatlan eleve rosszabb eséllyel indul a meleg ellen folytatott versenyben, mint egy zöldövezetben fekvő. A hűtés iránti igényt növelte az is, hogy 2020 után egyre elterjedtebb lett a home office, ami miatt az emberek sokkal több időt töltenek otthon, mint korábban.
„Ma már az újépítésű lakásoknál a vevők teljesen jogos elvárása az árnyékolás és a klimatizálás lehetősége, ezek szinte alapfelszereltségei egy lakásnak” – emelte ki Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője. A szakember szerint a használt lakások esetében is átalakulhatnak a vevői preferenciák, nem biztos, hogy a mostani időjárási viszonyok mellett ugyanazok a hívószavak, mint pár évtizede. „Egy időben például általános volt a hirdetésekben kiemelni, hogy déli fekvésű, napos az ingatlan, viszont ma már a vevők egyre nagyobb része számára lehet ugyanez hátrány.”
A kereslet megváltozása miatt az eladóknak is érdemes lehet lépni, egy eladó lakás árához képest például elhanyagolható költség lehet a klímaberendezés, vagy valamilyen árnyékoló beszerelése, mégis megdobhatja az árat, illetve fokozhatja az érdeklődést. De ugyanígy fontos lehet az épület szigetelése is, mely nem csak télen segíthet megtartani a hőt, hanem nyáron is csökkentheti a benti hőmérsékletet. Részben ezért ma például a panellakások piacán egyértelműen a felújított, panelprogramos ingatlanok iránt nagy az érdeklődés. A külső szigetelés mellett hívószó lehet a vevők szemében a nyílászárók kicserélése, mely szintén sokat segíthet a hőmérséklet megtartásában.