Június közepén szinte az ország egész területén végig söpört 2020 első nagy nyári vihara. A helyzet súlyát jelzi, hogy az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósághoz rövid idő alatt több mint négyszáz hívás futott be, a viharos időjárást ugyanis a heves szél mellett hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék kísérte. Az Allianzhoz az első nagy nyári vihar következtében csaknem négyezer kárbejelentés érkezett, amely duplája a februári Ciara viharciklon első nagyobb hullámában feldolgozott kármennyiségnek.
Az Allianz Hungária által regisztrált bejelentések fele beázással kapcsolatos kár volt, megközelítőleg ötödét a viharos szél által okozott károk tették ki, az említettek mellett pedig a felhőszakadás, a jégverés és a villámcsapás voltak a leggyakoribbak. Az Allianz Hungária Otthonom lakásbiztosítási terméke – az általános szerződési feltételek szerint – fedezetet nyújt a vihar által okozott károkra.
A biztosító munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb módon kezeljék és rendezzék a kárbejelentéseket. Az Allianz felhívja ügyfelei figyelmét, hogy a gyorsabb és kényelmesebb kárrendezési folyamat érdekében válasszák az allianz.hu weboldalról elérhető Online kárbejelentés lehetőségét. Sőt, amennyiben rendelkeznek internetkapcsolattal bíró okos eszközzel, Allianz ConnX alkalmazásával mobiltelefonon vagy táblagépen keresztül, az élő videós kárbejelentés lehetősége is adva van, mellyel online megoszthatják a káreseményről készült felvételeket a kárszakértővel, ezzel is gyorsítva a kárrendezési folyamatot. Amennyiben a káreset megtörténik, minél előbb – az észleléstől számított két napon belül – tegye meg kárbejelentését.