Drága a benzin: a magyarok kisautót vesznek

Az európai trendekhez igazodva Magyarországon is nő a kereslet az alacsony fogyasztású kisautók iránt. Az AAA AUTO csoportszintű kereskedési adatai szerint az elmúlt három évben egyre nagyobb számban vásároltak autót ebből a kategóriából. A kisautók iránti egyre nagyobb érdeklődés maga után vonta a középkategóriás autók iránti kereslet visszaesését, amelyhez szakértők szerint az üzemanyagárak növekedése is jelentősen hozzájárul. Magyarországon az első 6 hónapban az AAA AUTO-nál értékesített autók 47%-a kisautó volt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Suzuki Wagon R, Skoda Fabia, Peugeot 206 - így fest mostanában az AAA AUTO magyarországi leányvállalatánál leginkább keresett kisautók köre. A legkedveltebb járművek motormérete 1350 köbcenti-ig terjed, amelyek népszerűségét alacsony fogyasztásuk, a kedvezőbb biztosítás feltételek, illetve a kisebb meghibásodási kockázat is növeli. Amíg az elmúlt év első hat hónapjában az AAA AUTO-nál eladott autók 40%-a tartozott csak ehhez a kategóriához, addig ebben az évben ez az érték már 47%-ra emelkedett.

"Két fő okból kifolyólag döntenek egyre többen kisautók megvásárlása mellett" - mondta el Markó Zoltán, az AAA AUTO magyarországi ügyvezetője. "A vásárlók egy része azért választ kisautót, mert gazdaságosabb második autót szeretne családjának, míg mások egyelőre csak ezt a kategóriát engedhetik meg maguknak."

"Azonban azt is látnunk kell, hogy a magas üzemanyagáraknak köszönhetően a közösségi közlekedés nagyon megdrágult. Ennek következtében, amennyiben egynél több ember utazik, az út egy gazdaságos autóval sok esetben már olcsóbb, mint a busz vagy akár a vonat, ami ugyancsak népszerűvé teszi a kisautókat"- tette hozzá Markó Zoltán.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo