Drága a benzin: a magyarok kisautót vesznek

Az európai trendekhez igazodva Magyarországon is nő a kereslet az alacsony fogyasztású kisautók iránt. Az AAA AUTO csoportszintű kereskedési adatai szerint az elmúlt három évben egyre nagyobb számban vásároltak autót ebből a kategóriából. A kisautók iránti egyre nagyobb érdeklődés maga után vonta a középkategóriás autók iránti kereslet visszaesését, amelyhez szakértők szerint az üzemanyagárak növekedése is jelentősen hozzájárul. Magyarországon az első 6 hónapban az AAA AUTO-nál értékesített autók 47%-a kisautó volt.

Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Suzuki Wagon R, Skoda Fabia, Peugeot 206 - így fest mostanában az AAA AUTO magyarországi leányvállalatánál leginkább keresett kisautók köre. A legkedveltebb járművek motormérete 1350 köbcenti-ig terjed, amelyek népszerűségét alacsony fogyasztásuk, a kedvezőbb biztosítás feltételek, illetve a kisebb meghibásodási kockázat is növeli. Amíg az elmúlt év első hat hónapjában az AAA AUTO-nál eladott autók 40%-a tartozott csak ehhez a kategóriához, addig ebben az évben ez az érték már 47%-ra emelkedett.

"Két fő okból kifolyólag döntenek egyre többen kisautók megvásárlása mellett" - mondta el Markó Zoltán, az AAA AUTO magyarországi ügyvezetője. "A vásárlók egy része azért választ kisautót, mert gazdaságosabb második autót szeretne családjának, míg mások egyelőre csak ezt a kategóriát engedhetik meg maguknak."

"Azonban azt is látnunk kell, hogy a magas üzemanyagáraknak köszönhetően a közösségi közlekedés nagyon megdrágult. Ennek következtében, amennyiben egynél több ember utazik, az út egy gazdaságos autóval sok esetben már olcsóbb, mint a busz vagy akár a vonat, ami ugyancsak népszerűvé teszi a kisautókat"- tette hozzá Markó Zoltán.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo