Csúszdán a külkereskedelmi haszon

2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja 2,6 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest. Az aktívum 2,2 milliárd euró volt, 141 millió euróval maradt el a 2024. I. negyedévitől.

Az előző negyedévit az export értéke 11, az importé 9,0 százalékkal múlta alul, ami a 2024. IV. negyedévinél 446 millió euróval kisebb többletet eredményezett.

2025. I. negyedévben:

Az export értéke 7,8 milliárd euró (3,2 ezer milliárd forint), az importé 5,6 milliárd euró (2,3 ezer milliárd forint) volt. A szolgáltatás-külkereskedelem aktívuma 2,2 milliárd eurót (901 milliárd forintot) tett ki.

A szolgáltatáscsoportok közül a szállítási szolgáltatások 650, a turizmus- 625, a bérmunka- szolgáltatások pedig 491 millió euróval járultak hozzá az I. negyedév aktívumához.

Szolgáltatásexportunk 64, -importunk 73 százalékát az Európai Unió tagországaival bonyolítottuk le, ebben a viszonylatban 955 millió eurós többlet keletkezett.

Első számú partnerünk továbbra is Németország volt, mellyel az összforgalom 18 százalékát bonyolítottuk. A második helyet az Egyesült Államok, a harmadikat Ausztria foglalta el, hozzájuk a szolgáltatás-külkereskedelmi összforgalmunk 8,4, illetve 8,2 százaléka kapcsolódott.

Az üzleti szolgáltatások aránya 44 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 22 százalékot) tett ki a teljes szolgáltatásexportból, de jelentős volt még a szállítási szolgáltatások 28, illetve a turizmus 17 százalékos részesedése is.

Import tekintetében szintén az üzleti szolgáltatások részaránya volt kiemelkedő, 56 százalék (az idesorolt egyéb üzleti szolgáltatásoké 28 százalék), míg a szállítási szolgáltatások 27, a turizmus 13 százalékkal részesedett a teljes importforgalomból.

2025. I. negyedévben az egy évvel korábbihoz képest:

•             A szolgáltatásexport és -import euróban számított értéke 3,6, illetve 2,6 százalékkal mérséklődött (forintban 0,6 és 1,7 százalékkal bővült). Az aktívum 141 millió euróval (17 milliárd forinttal) maradt el az előző év azonos időszakitól.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo