A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2007 nyarán a kereskedelmi törvény módosítását kezdeményezte, amelynek célja a csomagküldő kereskedőket terhelő, vevőszolgálati helyiség fenntartására vonatkozó kötelezettség eltörlése volt. Az Országgyűlés a törvény módosítását 2007. június 25-én fogadta el, a módosítással párhuzamosan megváltozott az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló kormány rendelet is.
Így 2008. március 31-étől a csomagküldő kereskedés üzlethelyiség nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységnek minősül. A vevőszolgálati helyiség fenntartására vonatkozó kötelezettség eltörlése a csomagküldő kereskedés esetében hosszú ideje meglévő igény volt a szakma részéről. A vevőszolgálati helyiség a legtöbb esetben nem bírt érdemi funkcióval: távértékesítésnél nem valószínű az, hogy a fogyasztó személyesen reklamáljon egy akár több száz kilométerre levő helyiségben.
A fogyasztók a távértékesítés során őket megillető jogaikat a kereskedővel való személyes találkozás nélkül is érvényesíthetik, például elállási joguk gyakorlásakor a hibás vagy nem kívánt terméket postán küldik vissza a kereskedőnek. A vevőszolgálati helyiség létesítése és fenntartása ilyen formán nem szolgálja hatékonyan a fogyasztók védelmét, azonban folyamatosan adminisztratív terhekkel és költségekkel jár a vállalkozások számára.
Mivel az EU-s országok döntő többsége nem alkalmaz ilyen jellegű kötelezettséget a csomagküldő kereskedelem határokon átnyúló jellege miatt - különösen igaz ez internetes kereskedelemre - a magyar vállalkozások versenyhátrányba kerültek, ezért vált szükségessé a törvénymódosítás.
A 2008. március 31-én hatályba lépő módosítás kedvezően érinti azon internetes kereskedőket is, akik a megrendelt terméket csomagküldés keretében szállítják ki, ám saját üzlethelyiséget nem kívánnak fenntartani. A módosítás eredményeképpen a csomagküldő kereskedőknek:
- nem szükséges a csomagküldő kereskedés megkezdéséhez és folytatásához vevőszolgálati helyiséget fenntartani;
- így értelemszerűen nem kell beszerezni az üzlethelyiséghez/vevőszolgálati helyiséghez szükséges működési engedélyt;
- a jogszabályokban foglaltaknak természetesen továbbra is meg kell felelniük, különösen a távollevők között kötött szerződésekre és az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályokban foglalt fogyasztóvédelmi és tájékoztatási kötelezettségeknek.
A módosítások nem érintik a forgalmazott termékekre vonatkozó speciális előírásokat. Az elektronikus kereskedelemmel és a most életbe lépő módosításokkal kapcsolatban további információk találhatóak a www.elker.hu oldalon.