Csökkenés a vasúti és közúti áruszállításban

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 6%-kal kevesebb árutömeget szállítottak, mint a bázisidőszakban, míg az árutonna-kilométerben számított teljesítmény 2%-kal nőtt. A távolsági személyszállítás utasszáma 3%-kal, utaskilométer-teljesítménye kismértékben mérséklődött, a helyi személyszállítási teljesítmények pedig a bázisidőszak szintjén alakultak. Emellett az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 23%-kal bővült és az év köze-pére a személygépkocsiállomány túllépte a 2,7 milliós darabszámot - derül ki a KSH 2003. I-II. félév szállítási teljeseítményére vonatkozó adataiból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A félév végén szállítási, valamint szállítást kiegészítő tevékenységgel 28,6 ezer egyéni vállalkozás és 12,4 ezer társas vállalkozás foglalkozott. Az említett szakágazatokban, a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók létszáma a bázisidőszakkal azonos volt, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 9,6%-kal nőtt. A legnagyobb növekedésre (16,6%) a légi szállításban, a legkisebbre (4,9%) a közúti teherszállításban került sor.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2003 első két negyedévében 84 millió tonna árut szállítottak. Vasúton 3, közúton 9%-os volt a visszaesés, a csővezetékes szállítás árutömege viszont 7%-kal nőtt. A szállítási teljesítmény 12 milliárd árutonna-kilométer volt; a közúti áruszállítás kivételével nőttek az egyes szállítási módozatok teljesítményei, a vasúti és vízi áruszállításban egyaránt 2, csővezetéken 10%-kal, míg a közúti áruszállításban 3%-os visszaesés következett be.

Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 10, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 4%-kal csökkent. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége és az árutonnakilométer-teljesítmény mértéke egyaránt 5%-kal nőtt. A közúti fuvarozásban – a szállítás árutonna-kilométerben kifejezett értékének 39%-át teljesítő ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított áruk tömege 13%-kal visszaesett, az árutonna-kilométerben kifejezett teljesítmény viszont 5%-kal bővült.

A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma 3%-kal, az utaskilométer-teljesítmény értéke kismértékben csökkent. A vasúton utazók száma 2, a közúton utazóké 3%-kal esett vissza, miközben a légi közlekedést 3%-kal többen vették igénybe. Az utaskilométerben kifejezett teljesítmény vasúton 2%-kal csökkent, közúton és a légi közlekedésben a bázisidőszak szintjén alakult.

Budapest-Ferihegy repülőtérre összesen 40,1 ezer járat érkezett, illetve indult. A repülőtér utasforgalma 2003 I–II. negyedévében 2,1 millió fő volt, ebből 1,1 millió MALÉV-utas. Az összes kereskedelmi utasforgalom 90%-a Európán belül bonyolódott, az európai uniós célállomások felé irányuló, illetve onnan érkező utasforgalom a kereskedelmi forgalom 65%-át tette ki. Repülőterünknek több mint 70 légikikötővel van menetrend szerinti összeköttetése, míg az év első félévében több mint 200 légikikötővel volt charterkapcsolat. A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma és az utaskilométer-teljesítménye a bázisidőszak szintjén alakult.

Az országos személygépkocsi-állomány 2003. június 30-án meghaladta a 2,7 millió darabot, az átlagéletkor (11,6 év) enyhe csökkentést mutat. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 135 ezer db volt, 23%-kal több, mint 2002 első két negyedévében.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo