Cégvezetőket kérdeztek, hogy vannak

A pozitív jövőkép, ha csekély mértékben is, de átlagosan jellemzi a megkérdezetteket, de az előrejelzésük romló állapotot feltételez. A kereskedelemben működő vállalkozások a legborúlátóbbak, míg a szolgáltatási szektor a legpozitívabb üzleti tekintetben. A privát életükben sokkal pozitívabb a jövőképük a cégvezetőknek, viszont a következő negyedévre nagyobb visszaesést várnak ezen a területen. A cégtulajdonosok jövőképe romlik leginkább.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az OPTEN-Bridge Business Jövőkép Mátrixa október végén szondázta, hogy milyen hangulatban vannak a cégvezetők hazánkban. Az üzleti és privát hangulatfelmérés célja az volt, hogy tisztább helyzetképet adjon arról, hogyan érzik magukat a hazai cégvezetők. És, ami talán még érdekesebb: mire számítanak, hogyan fogják magukat érezni 3 hónap múlva. 270 cégvezető válaszai alapján az első eredményeket az OPTEN stratégiai vezetője, Dr. Csorbai Hajnalka mutatta be.

Közepes a hangulat(Fotó: Pixabay)
Közepes a hangulat(Fotó: Pixabay)

A hangulatfelmérés ötletét a közel 50 fős Bridge Vezetői Közösség egy szeptemberi beszélgetése adta, melyen az üzleti vezetők a jelenlegi gazdasági helyzetre reflektálva beszélgettek a jövőképükről. „Általános benyomásként érzékelhető volt, hogy zsong a vezetők feje” – számol be Pistyur Veronika a Bridge Budapest vezetője, arról honnan jött a Jövőkép Mátrix ötlete. Úgy látta, van, aki világ végét kiált, van, aki lehetőséget lát a visszaesésben, de még többen össze vannak zavarodva, nehezen birkóznak meg az állandósult bizonytalansággal, tervezhetetlenséggel. A találkozó olyan inspiráló volt, hogy az OPTEN-nel eggyel tovább gondolták az ebben a szimpla kérdésben rejlő lehetőséget: Amúgy hogy vagy?

A hangulatfelméréssel az OPTEN és a Bridge Budapest egy tisztább helyzetképet szeretne nyújtani arról, hogy vagyunk privát és hogyan üzletileg, mert a két érték nem biztos, hogy egybe vág. „Egy szerencsésebb szektor empatikus vezetője érezheti magát éppolyan kiábrándultnak, mint a bajban lévő iparágak vészforgatókönyveket felállító szereplői” – mutat rá a felmérés kétsíkúságára Pistyur Veronika.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo