A típus egy év alatt átlagosan 2,7 millió forinttal lett olcsóbb, ami 16,7 százalékos csökkenést jelent, miközben az érdeklődések száma közel háromszorosára nőtt.
A Teslák árcsökkenése volt a legmagasabb
A Tesla Model 3 után 22 600-an érdeklődtek 2025 első felében, és 2800 aktív hirdetés közül válogathattak az érdeklődők. Az autók átlagosan 110 ezer kilométert futottak, és 4,6 évesek voltak. A korábbi listavezető BMW i-Sorozat visszaszorult a második helyre, noha még mindig erős kereslet mutatkozott iránta: 11 850 érdeklődő, 1650 hirdetés, és 67 ezer km-es átlagos futásteljesítmény jellemezte. Az árak itt kis mértékben, 2,9 százalékkal emelkedtek, 9,6 millió forintos átlagárra köszönhetően az újabb modellek bevezetésének, mint az i4, i5 vagy i7.
4 millió forint árelőny a használt ID.3-ak esetében
Az egyik legizgalmasabb új szereplő a listán a Volkswagen ID.3, amely a nyolcadik helyre került 4 920 leaddel és 510 aktív hirdetéssel. A típus átlagára 8,6 millió forint, miközben újkori ára 12,6 millió forint körül indul – azaz a néhány éves példányok 30 százalékkal olcsóbban szerezhetők be. Átlagosan 66 ezer kilométerrel és 3,8 éves átlagéletkorral kínálták ezeket a modelleket.
Már 5 millió alatt is találhatunk használt villanyautót
Harmadik helyen a Nissan Leaf szerepel, amelynek átlagára 15,2 százalékkal csökkent egy év alatt, így 2025 első felében már 4,99 millió forintért kínálták átlagosan, 82 ezer km futással és 6,4 éves átlagéletkorral. A Leaf iránti kereslet is nőtt: 13,5 százalékkal több érdeklődés érkezett rá, mint tavaly.
Szintén figyelemre méltó a Hyundai Kona és a Tesla Model Y teljesítménye. A Kona ára 9,9 százalékkal csökkent, jelenleg 8,15 millió forint az átlag, a Model Y esetében pedig még mindig 14,6 millió forintos átlagárat láthatunk, ami 12,9 százalékos csökkenést jelent 2024-hez képest. A Model Y-nál az érdeklődésszám 41,8 százalékkal ugrott meg.