Budapestről elléptek a turisták

Visszafogottabb főváros, vízként feltörő vidék. Sokat javulna az ország gazdasága, ha ez a tendencia, növekvő vendégéjszaka szám mellett megmaradna. Az országban a termálvízé lehet a jövő, szinte mindenki bízik a föld alatti kincsben. Ami Budapesten az autósoknak üröm, az a szállodáknak öröm.

Október elején jelentek meg az ország egész területén a turizmus érdekében kiírt első pályázatok, amelyeket novemberben újabbak követtek. Az elkövetkező hat év igen nagy súllyal esik latba a hazai turizmus tekintetében, hiszen az Európai Unió 2014 után már nem ad pénzt a szektor fejlesztésére. Lapunk az elsők között tájékoztatta erről az olvasókat. Az ágazat ettől függetlenül is alig várta, hogy kiírásra kerüljenek a vendégvárásban érdekeltek számára készült pályázatok. Fejlesztési elképzelésekből ugyanis idén sem volt hiány.

A jövőt építik

A Tisza-tónál natúrparkban gondolkoznak. Ennek egyik alapja, hogy a tó egy szelete, a Hortobágyi Nemzeti Park részeként, világörökség. A térség egyébként egyre népszerűbb úti célja a külföldről érkezőknek, ahol az idén 23 kilométer bicikli utat adtak át, remélve, hogy a biciklis vendégek is a régiót választják. A nyomvonalat a gépjárműforgalomtól távol, a gátakon jelölték ki. A tervek szerint folytatnák az idén felújított, Gyöngyös és Lajosháza közötti erdei vasútvonalat is. A Balatonnál is érdemes fejleszteni, leginkább is azért, mert azzal magunknak tesszük még vonzóbbá a tavat. Idén a várakozásoknál jobban alakult a belföldi vendégek száma a tónál. A Dél-alföld fürdővárosok láncolatát szeretné létrehozni, amelyre a Dél Alföldi Regionális Operatív Program közel 30 milliárd forintot biztosít. A Közép-Dunántúlon ez az összeg 22 milliárd forint . Délebbre 19,5 milliárdot használhatnak fel a turizmusból élők, leginkább komplex turisztikai és szálláshely-fejlesztésre.

Leszakadó Budapest

A városok népszerűségében a főváros vezet, őt követi Hévíz és Hajdúszoboszló. A lista is mutatja, hogy hazánk nagy lehetősége a termálvíz készletben van "elrejtve". Mi is bátran kijelentettük, hogy hazánk gyógyvíz-nagyhatalom. Azért mutatkoznak intő jelek is. Egyedül a budapesti szállodákban csökkent a foglaltság és az egy szobán realizált árbevétel, miközben a vizsgált európai nagyvárosokban növekedést mértek. Ezen változtatna az idén is zajló Budapest Winter Invasion akció, melynek reklámozására több, mint százmillió forintot költöttek. Az idén sokat foglalkozott a média a fővárosi futóversenyek miatt megbénult közlekedésről. Ami az autósoknak üröm, az a szállodáknak öröm. A szeptemberben rendezett két nagy verseny 21 ezer vendégéjszakát generált. A turistacsalogatásra külön pénzt is áldozott a kormány. Ötszázmillió forintot adott a Magyar Turizmus Zrt.-nek, hogy a téli és tavaszi hónapokban is minél több vendéget fogadhasson az ország. A jövő év egyébiránt a vizek éve lesz. A felszíni, illetve termál- és gyógyvizeinket kampányban népszerűsítjük.

Kiutazásos gondok

Külföldi utazásaink leszervezéséhez egyre inkább az internetet hívjuk segítségül. Nemcsak szobát foglalunk segítségével, hanem minden egyéb szolgáltatást is. Persze ennek hátrányai is vannak. Mint ahogyan az utazási irodák nyújtotta szolgáltatásoknak is. Idén is ragadtak utasok külföldön, az utazásszervező bukása miatt. Ennél nagyobb baj, hogy egyre kevesebbet tudunk utazásra költeni. A családok többsége egyáltalán nem tervez utazást.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo