Budapestről elléptek a turisták

Visszafogottabb főváros, vízként feltörő vidék. Sokat javulna az ország gazdasága, ha ez a tendencia, növekvő vendégéjszaka szám mellett megmaradna. Az országban a termálvízé lehet a jövő, szinte mindenki bízik a föld alatti kincsben. Ami Budapesten az autósoknak üröm, az a szállodáknak öröm.

Október elején jelentek meg az ország egész területén a turizmus érdekében kiírt első pályázatok, amelyeket novemberben újabbak követtek. Az elkövetkező hat év igen nagy súllyal esik latba a hazai turizmus tekintetében, hiszen az Európai Unió 2014 után már nem ad pénzt a szektor fejlesztésére. Lapunk az elsők között tájékoztatta erről az olvasókat. Az ágazat ettől függetlenül is alig várta, hogy kiírásra kerüljenek a vendégvárásban érdekeltek számára készült pályázatok. Fejlesztési elképzelésekből ugyanis idén sem volt hiány.

A jövőt építik

A Tisza-tónál natúrparkban gondolkoznak. Ennek egyik alapja, hogy a tó egy szelete, a Hortobágyi Nemzeti Park részeként, világörökség. A térség egyébként egyre népszerűbb úti célja a külföldről érkezőknek, ahol az idén 23 kilométer bicikli utat adtak át, remélve, hogy a biciklis vendégek is a régiót választják. A nyomvonalat a gépjárműforgalomtól távol, a gátakon jelölték ki. A tervek szerint folytatnák az idén felújított, Gyöngyös és Lajosháza közötti erdei vasútvonalat is. A Balatonnál is érdemes fejleszteni, leginkább is azért, mert azzal magunknak tesszük még vonzóbbá a tavat. Idén a várakozásoknál jobban alakult a belföldi vendégek száma a tónál. A Dél-alföld fürdővárosok láncolatát szeretné létrehozni, amelyre a Dél Alföldi Regionális Operatív Program közel 30 milliárd forintot biztosít. A Közép-Dunántúlon ez az összeg 22 milliárd forint . Délebbre 19,5 milliárdot használhatnak fel a turizmusból élők, leginkább komplex turisztikai és szálláshely-fejlesztésre.

Leszakadó Budapest

A városok népszerűségében a főváros vezet, őt követi Hévíz és Hajdúszoboszló. A lista is mutatja, hogy hazánk nagy lehetősége a termálvíz készletben van "elrejtve". Mi is bátran kijelentettük, hogy hazánk gyógyvíz-nagyhatalom. Azért mutatkoznak intő jelek is. Egyedül a budapesti szállodákban csökkent a foglaltság és az egy szobán realizált árbevétel, miközben a vizsgált európai nagyvárosokban növekedést mértek. Ezen változtatna az idén is zajló Budapest Winter Invasion akció, melynek reklámozására több, mint százmillió forintot költöttek. Az idén sokat foglalkozott a média a fővárosi futóversenyek miatt megbénult közlekedésről. Ami az autósoknak üröm, az a szállodáknak öröm. A szeptemberben rendezett két nagy verseny 21 ezer vendégéjszakát generált. A turistacsalogatásra külön pénzt is áldozott a kormány. Ötszázmillió forintot adott a Magyar Turizmus Zrt.-nek, hogy a téli és tavaszi hónapokban is minél több vendéget fogadhasson az ország. A jövő év egyébiránt a vizek éve lesz. A felszíni, illetve termál- és gyógyvizeinket kampányban népszerűsítjük.

Kiutazásos gondok

Külföldi utazásaink leszervezéséhez egyre inkább az internetet hívjuk segítségül. Nemcsak szobát foglalunk segítségével, hanem minden egyéb szolgáltatást is. Persze ennek hátrányai is vannak. Mint ahogyan az utazási irodák nyújtotta szolgáltatásoknak is. Idén is ragadtak utasok külföldön, az utazásszervező bukása miatt. Ennél nagyobb baj, hogy egyre kevesebbet tudunk utazásra költeni. A családok többsége egyáltalán nem tervez utazást.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo