Buborékot áruló hipermarketek

Szezonális jelleget talán leginkább a virsli- és pezsgőfogyasztás ölt. A decemberi forgalomban növekszik a hipermarketek súlya, a diszkontoké csökken.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pezsgőfogyasztás Magyarországon kifejezetten szezonális jellegű - az év végi ünnepekhez, valamint az év eleji báli szezonhoz kapcsolódik. A háztartások által egy év alatt otthoni fogyasztásra vásárolt pezsgőmennyiség mintegy fele decemberben kerül a bevásárlókosarakba. A tavalyi karácsonyi szezonban, az év utolsó hónapjában az így elfogyasztott pezsgő és habzóborok teljes mennyisége két százalékkal növekedett, de ebből - az átlagárak enyhe növekedésének köszönhetően - négy százalékkal magasabb bevételt realizálhattak az üzletek.

Az értékesítési csatornák részesedése a háztartások által megvásárolt pezsgőmennyiségből 2006. január-november, illetve 2006. december időszakban (az adatok százalékban kifejezve)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

A hazai pezsgőforgalom lendületét nagy részben a kategória forgalmában egyre jelentősebb arányt képviselő alkoholmentes gyerekpezsgők iránti kereslet adja: míg az alkoholtartalmú pezsgők, habzóborok mennyiségi forgalma 2006-ban mintegy két százalékkal mérséklődött, a kölyökpezsgők volumene mintegy ötödével nőtt. A háztartások privát fogyasztását mérő GfK ConsumerScan adatok szerint az otthoni fogyasztásra beszerzett pezsgőféleségek enyhén csökkenő, ám továbbra is döntő része - több mint 80 százaléka - édes, - a szárazpezsgők és a habzóborok volumene ugyanakkor 2006-ban számottevően nőtt.

Az szilveszter másik hagyományos kedvence a virsli. E húskészítmény éves forgalomban jellemző decemberi súlya ugyan a pezsgőénél mérsékeltebb, a kategória értékesítésében mégis jelentős. Az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz képest akár 70-100 százalékkal is több virslit vásárolnak a fogyasztók. Az évek során tapasztalt tendencia ugyan a decemberi hónap csökkenő szerepét mutatja, ám még 2006 decemberében is 73 százalékkal fogyott több virsli, mint egy átlagos hónapban.

Az értékesítési csatornák részesedése a háztartások által megvásárolt virslimennyiségből 2006. január-november, illetve 2006. december időszakban (az adatok százalékban kifejezve)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo