Buborékot áruló hipermarketek

Szezonális jelleget talán leginkább a virsli- és pezsgőfogyasztás ölt. A decemberi forgalomban növekszik a hipermarketek súlya, a diszkontoké csökken.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pezsgőfogyasztás Magyarországon kifejezetten szezonális jellegű - az év végi ünnepekhez, valamint az év eleji báli szezonhoz kapcsolódik. A háztartások által egy év alatt otthoni fogyasztásra vásárolt pezsgőmennyiség mintegy fele decemberben kerül a bevásárlókosarakba. A tavalyi karácsonyi szezonban, az év utolsó hónapjában az így elfogyasztott pezsgő és habzóborok teljes mennyisége két százalékkal növekedett, de ebből - az átlagárak enyhe növekedésének köszönhetően - négy százalékkal magasabb bevételt realizálhattak az üzletek.

Az értékesítési csatornák részesedése a háztartások által megvásárolt pezsgőmennyiségből 2006. január-november, illetve 2006. december időszakban (az adatok százalékban kifejezve)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

A hazai pezsgőforgalom lendületét nagy részben a kategória forgalmában egyre jelentősebb arányt képviselő alkoholmentes gyerekpezsgők iránti kereslet adja: míg az alkoholtartalmú pezsgők, habzóborok mennyiségi forgalma 2006-ban mintegy két százalékkal mérséklődött, a kölyökpezsgők volumene mintegy ötödével nőtt. A háztartások privát fogyasztását mérő GfK ConsumerScan adatok szerint az otthoni fogyasztásra beszerzett pezsgőféleségek enyhén csökkenő, ám továbbra is döntő része - több mint 80 százaléka - édes, - a szárazpezsgők és a habzóborok volumene ugyanakkor 2006-ban számottevően nőtt.

Az szilveszter másik hagyományos kedvence a virsli. E húskészítmény éves forgalomban jellemző decemberi súlya ugyan a pezsgőénél mérsékeltebb, a kategória értékesítésében mégis jelentős. Az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz képest akár 70-100 százalékkal is több virslit vásárolnak a fogyasztók. Az évek során tapasztalt tendencia ugyan a decemberi hónap csökkenő szerepét mutatja, ám még 2006 decemberében is 73 százalékkal fogyott több virsli, mint egy átlagos hónapban.

Az értékesítési csatornák részesedése a háztartások által megvásárolt virslimennyiségből 2006. január-november, illetve 2006. december időszakban (az adatok százalékban kifejezve)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo