A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 15 év felett jár, ez pedig a használtautó-piacon eladott járművek összetételében is megmutatkozik: tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt. Bár a Cofidisnél 2022-es lízingszerződések egyharmada 7 évnél idősebb autóra szól, a megállapodások közel felét (47 százalék) az 1-6 éves gépjárművekre kötötték.
2023-as várakozások
Előrejelzések szerint a globális nyersanyag- és alkatrészhiány várhatóan 2023 második felében vagy 2024-ben megszűnik. „Várakozásaink szerint idén egyre több új autó érkezik a magyar piacra, ennek köszönhetően növekedni fog az eladásra kínált használtautó-állomány. A növekvő kínálat és a forint árfolyamának stabilizálódása (erősödése) miatt elindulhat egyfajta árverseny. A nagy kérdés az lesz, hogy a finanszírozói környezet mennyire tud támogató lenni, azaz hogyan alakul majd a forrásköltség, illetve a kamatszintek, és erre hogyan reagálnak a vásárlók” – mondta el Székely Ágoston.