„A növekedést részben az magyarázza, hogy a személygépkocsi (11,9 százalék) és a kishaszonjármű (25,7 százalék) forgalomba helyezések is nőttek 2023-hoz képest. Másrészt annak köszönhető, hogy a lízingpenetráció közel 30 százalékra emelkedett, ami jelentősen magasabb, mint 2023 első felében. Ezzel szemben viszont az elektromos autók esetében csökkent, a korábbi 40 százalék körüliről 30 százalék alá a penetráció, ami elsősorban a jelenleg is futó vissza nem térítendő támogatásnak köszönhető, hiszen lízinggel nagyon nehezen és nagyon rövid futamidővel párosítható. Mindkét esetben fontos szerepet játszottak a különböző márkák által kínált jelentős akciók, amelyek között kamatmentes finanszírozási lehetőségek is nagy számban jelentek meg” – ismertette Kőszegi László.
A lízingcégek és az importőrök, valamint a gépjárműkereskedők közötti szoros finanszírozási együttműködés nagyban hozzájárult az autós szegmens növekedéséhez. 2024 januárja és májusa között a személyautópiac növekedése szinte teljes mértékben a finanszírozott személygépjárművek számának növekedésével volt azonos, tehát elsősorban a márkák kedvező konstrukciói támogatták a piac bővülését – összegezte. Az autófinanszírozások terén a flottakezelők enyhe növekedést értek el az első félévben, 5 621 szerződést kötöttek, amely 1,6 százalékkal magasabb a tavalyi első hat hónapnál, a finanszírozott összeg jelentős, 47 százalékos emelkedéssel 59 milliárd forintra nőtt. Fontos azonban megjegyezni, hogy a piac ennél jóval nagyobb, mivel nem minden szereplő szolgáltat adatot a Magyar Lízingszövetségnek.