Bérautó a netről? Miért ne?

Egyre többen bérelnek autót a netről, a cégek közül pedig egyre többen választják a tartós bérletet. Az Opel, a Ford és Volkswagen a legkeresettebb modell.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A Sixt Magyarország sikeres évet zárt, az online foglalásaink a hagyományos formáknál is nagyobb mértékben, megközelítőleg 70 százalékkal növekedtek, így havi 160-170 foglalással az összes bérlés közel egyötödét teszik ki" - emelte ki Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője. - Ennek egyik oka, hogy egyre több vállalati partnerünk, akik korábban e-mailben vagy faxon küldte el foglalását, áttért erre a jóval kényelmesebb formára.

Az interneten keresztül többnyire magánszemélyek foglalnak autót, jellemzően néhány napra. Érdekesség, hogy legtöbben csupán 1-2 héttel a bérlés előtt gondolnak a kölcsönzésre, a legnépszerűbbek pedig az alsó- és középkategóriás autók.

80 százalékos kihasználtság

Tavaly több új modellel bővült a Sixt bérautóflottája, így például a Mercedes C-osztállyal, vagy a más autókölcsönzőnél nem elérhető Mini Cooperrel. A cég szerint többek között ennek köszönhető, hogy tavaly 15 százalékkal nőtt a gépkocsipark mérete, mely jelenleg közel 400 bérautóból áll, és jó háttérként szolgál a leasing üzletág számára is. "Saját rent a car flottánkból igény esetén rövid időn belül tudunk csereautót biztosítani tartós bérleti ügyfeleink számára. Emellett bérleti igényeikre is gyorsan tudunk reagálni, ami kimagasló rugalmasságot biztosít számukra" - tette hozzá Dévai Gábor.

A rent a car forgalmi mutatói is tovább javultak a megelőző évhez képest. Míg 2006-ban átlagosan havi 650-700 bérleti esemény történt, addig 2007-ben már havi 800-900, miközben a kihasználtság átlagosan 80 százalék volt, sőt a főszezont jelentő nyári hónapokban - különösen a nagy turistalátványosságnak számító Forma-1 Magyar Nagydíj idején - még a 90 százalékot is meghaladta. A vállalat 2008 végéig újabb 120-150 gépkocsi beállítását tervezi.

Opel, Ford, Volkswagen a keresett modellek

A magáncélra használt autó, vagy a vállalati flotta megvásárlása helyett egyre többen választják a tartós bérletet. Továbbra is az Opel Astra és Vectra, a Ford Focus és Mondeo, valamint a Volkswagen Passat a legkeresettebb márkák, az előző évekhez képest azonban egyre többen keresik a Saab modelleket is.

A partnerek számának, valamint a kezelt flotta méretének folyamatos növekedése vezetett odáig, hogy a vállalat 2007-ben a rövid távú autóbérlési üzletágtól elkülönülő céget hozott létre Sixt leasing - Wallis Autópark-kezelő Kft. néven. A vállalat szakemberei a teljes körű flottakezelés mellett tanácsadással is segítik partnereiket.

Az üzletág eredményességét igazolja, hogy a Sixt AG 85 partnerországa közül 2007-ben Magyarország nyerte el a Leggyorsabban Fejlődő Sixt Leasing Partner címet. A döntés során az anyavállalat bírálóbizottsága az ügyfelek számát, valamint az elért forgalmat vette figyelembe. A díjat Regine Sixttől, a Sixt AG elnökétől vehette át Dévai Gábor a franchise partnerek éves találkozóján.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo