Bérautó a netről? Miért ne?

Egyre többen bérelnek autót a netről, a cégek közül pedig egyre többen választják a tartós bérletet. Az Opel, a Ford és Volkswagen a legkeresettebb modell.

"A Sixt Magyarország sikeres évet zárt, az online foglalásaink a hagyományos formáknál is nagyobb mértékben, megközelítőleg 70 százalékkal növekedtek, így havi 160-170 foglalással az összes bérlés közel egyötödét teszik ki" - emelte ki Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője. - Ennek egyik oka, hogy egyre több vállalati partnerünk, akik korábban e-mailben vagy faxon küldte el foglalását, áttért erre a jóval kényelmesebb formára.

Az interneten keresztül többnyire magánszemélyek foglalnak autót, jellemzően néhány napra. Érdekesség, hogy legtöbben csupán 1-2 héttel a bérlés előtt gondolnak a kölcsönzésre, a legnépszerűbbek pedig az alsó- és középkategóriás autók.

80 százalékos kihasználtság

Tavaly több új modellel bővült a Sixt bérautóflottája, így például a Mercedes C-osztállyal, vagy a más autókölcsönzőnél nem elérhető Mini Cooperrel. A cég szerint többek között ennek köszönhető, hogy tavaly 15 százalékkal nőtt a gépkocsipark mérete, mely jelenleg közel 400 bérautóból áll, és jó háttérként szolgál a leasing üzletág számára is. "Saját rent a car flottánkból igény esetén rövid időn belül tudunk csereautót biztosítani tartós bérleti ügyfeleink számára. Emellett bérleti igényeikre is gyorsan tudunk reagálni, ami kimagasló rugalmasságot biztosít számukra" - tette hozzá Dévai Gábor.

A rent a car forgalmi mutatói is tovább javultak a megelőző évhez képest. Míg 2006-ban átlagosan havi 650-700 bérleti esemény történt, addig 2007-ben már havi 800-900, miközben a kihasználtság átlagosan 80 százalék volt, sőt a főszezont jelentő nyári hónapokban - különösen a nagy turistalátványosságnak számító Forma-1 Magyar Nagydíj idején - még a 90 százalékot is meghaladta. A vállalat 2008 végéig újabb 120-150 gépkocsi beállítását tervezi.

Opel, Ford, Volkswagen a keresett modellek

A magáncélra használt autó, vagy a vállalati flotta megvásárlása helyett egyre többen választják a tartós bérletet. Továbbra is az Opel Astra és Vectra, a Ford Focus és Mondeo, valamint a Volkswagen Passat a legkeresettebb márkák, az előző évekhez képest azonban egyre többen keresik a Saab modelleket is.

A partnerek számának, valamint a kezelt flotta méretének folyamatos növekedése vezetett odáig, hogy a vállalat 2007-ben a rövid távú autóbérlési üzletágtól elkülönülő céget hozott létre Sixt leasing - Wallis Autópark-kezelő Kft. néven. A vállalat szakemberei a teljes körű flottakezelés mellett tanácsadással is segítik partnereiket.

Az üzletág eredményességét igazolja, hogy a Sixt AG 85 partnerországa közül 2007-ben Magyarország nyerte el a Leggyorsabban Fejlődő Sixt Leasing Partner címet. A döntés során az anyavállalat bírálóbizottsága az ügyfelek számát, valamint az elért forgalmat vette figyelembe. A díjat Regine Sixttől, a Sixt AG elnökétől vehette át Dévai Gábor a franchise partnerek éves találkozóján.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo